sinterklaassurprises maken

  • Julie

    hey ik heb een vraag! heeft iemand een idee hoe ik een zwarte piet kan maken als surprise?

  • Moonlampje

    Ik liep ooit stage bij een dierenarts (2001) en zijn zoon het vriendinnetje van zijn zoon hadden een zwarte piet gemaakt van goed buigbaar kippengaas en papier machee. misschien heb jij daar iets aan?

  • siempie

    Hoi,

    Vorig jaar heb ik een voorbeeldje van tv. gehaald, een zwartepietenhoofd van chocolade, waarvoor je niet vies moet zijn van wat geklieder.

    Het werkt als volgt:

    Chocolade in een schaal au bain marie smelten. (schaal in een pan met warm water zetten). Het mag niet te heet worden! Balon opblazen, touwtje eraan knopen en die met een kwast bestrijken met de chocolade. Als de chocolade te heet is zal de balon gaan knappen, en geloof mij, dat wil je niet.

    De balon hangend laten drogen en daarna een gezichtje creeeren met snoep (die je met chocolade kan vastplakken.

    Een tweede balon alleen de bovenkant instrijken en daar hagelslag of andere snippertjes chocolade opdoen terwijl het nog nat is. Laten drogen. en deze als muts op de kop plakken. Een veertje eropplakken

    Van papier kan je een kraag maken, die op een bord leggen cadeautje erop en daar de kop op. En binnen 2 uur heb je een surprise..

    gr. Siempie

  • san

    hallo, even een vraagje ik heb net je idee gelezen voor een surprise te maken. Nu was mijn vraag, heb je dit uit eigen ervaring? en waar stop je de cadeautjes in. en als laatste vraag. Geeft dit niet problemen mee het bewaren van de surprise, mijn zoon moet voor school ook iets maken en mij leek het wel een heel leuk idee, alleen vroeg ik mijn eigen af, wat er gebeurd als die surprise een week op school ligt.

    groetjes san