Wie heeft een leuk idee voor sintviering op school??

  • Marieke en Mirjam

    Wij (sintcommissie op een basisschool) zijn op zoek naar leuke ideeen voor de sinterklaasviering op school. Wij hebben elk jaar een ander thema en versieren de hele school met voorwerpen over dit thema. We hebben het een keer gehad over; “zieke pieten”, “sporten”, “muziek”, enzovoorts. Wie heeft er voor ons een leuk idee met versiertips?????

    Alvast bedankt!!!!

  • Ton

    halo Marieke &Mirjam

    Een klein verhaaltje van sinterklaas.

    Een paar jaar geleden was ik even de weg kwijt/en de tijd dat kwam door mijn wegwijspiet

    We waren op een school in brabant die haden rond sinterklaas tijd altijd alles mooi versiert de school deed elke dag een verhaal voor lezen over sinterklaas dat deden ze op een podium in speelzaal er kwam ook elke dag een zwartepiet op school die van alles mee nam.

    Op dat podium hing een spielgel stond een tafel en weker en er stond een ligstoel.

    De dag dat sinterklaas op school zou komen,was hij een dag van tevoren

    op school geweest. Het was laat geworden en sinterklaas met een piet

    waren in slaap gevallen in de stoel.Voor het podium hingen gordijnen dus niemand kon zien wat daar achterafspeelde.

    Op 5 dec kwam sinterklaas maar helaas het was een lege auto met een huilende

    pieterbaas hij was sinterklaas kwijt geraakt.Dat stond hij te vetertellen aan de rand van het podium.Hij begon weer te huilen toen de werker afliep,iederen schrok

    want het gorgijn ging open en ik werd waker stond mijn haar goed te doe en de mijter op aan zetten toe het gordijn open ging. vandaar ging te toespraak van school en de uit leg van sinterklaas hoe hij daar kwam.

    Een klein verhaaltje succes. Ik hoop dat je wat aan hebt

    Sinterklaas

  • janneke

    Een heel leuk idee is de kapsalon van Sint maken op school. En dan elke dag iets in die kapsalon veranderen.

    - pruik van Sint blauw verven

    -shampoo op de vloer

    -haren op de grond

    -piet zijn pet vergeten

    -sint leest roddelblaadjes

    Dit moet zeker een succes worden

  • Sylvia

    Op de vorige school van mijn zoontje sliep Americo het paard in de aula, die voor de kinderen ‘s ochtends toegankelijk was, d.w.z.: balen hooi, een hek, water en wortels. (Misschien bij het thema dieren of de boerderij o.i.d.) Op een dag lagen er zelfs echte drollen !!!! De kinderen gingen er tot mijn verbazing hartstikke goed mee om. Overdag was Americo natuurlijk weg, het was alleen zijn rustplekkie als hij ’s nachts moe was. Het stonk best, maar het was ontzettend echt en hilarisch leuk. Over het paard van Sint zijn ook ontzettend veel liedjes en knutselactiviteiten bekend en makkelijk te bedenken. Succes !!

  • Mariska

    Goh, ik loop stage op een basisschool en wij zoeken ook ideeen voor de sinterklaas. Hebben jullie misschien nog een idee?Marieke en Mirjam schreef:

    >

    > Wij (sintcommissie op een basisschool) zijn op zoek naar

    > leuke ideeen voor de sinterklaasviering op school. Wij hebben

    > elk jaar een ander thema en versieren de hele school met

    > voorwerpen over dit thema. We hebben het een keer gehad over;

    > “zieke pieten”, “sporten”, “muziek”, enzovoorts. Wie heeft er

    > voor ons een leuk idee met versiertips?????

    > Alvast bedankt!!!!