combi wel/niet gelovig

  • Esther

    Wij willen dit jaar sint vieren met stel vrienden met surprises en gedichten (lootjes trekken). Alleen mijn zoontje van 7 gelooft nog. Zal dit goed gaan en hoe ga ik dit hem vertellen/voorbereiden?

  • Moonlampje

    ik zou hem zelf persoonlijk niet uit die waan halen. kinderen hebben tegenwoodig nogal lekker veel in deze maatschappij. ik zou er zelf voor kiezen om gewoon kadootjes te geven tot ie niet meer in sinterklaas gelooft. een jaartje meer of minder maakt ook niet uit toch? als hij eenmaal niet meer gelooft kun je nog ik weet niet hoveel -tig jaar surprises maken.

    liefs,

    moonlampje

  • janneke

    Als je zegt dat jullie sinterklaas helpen omdat hij het druk heeft geloven de meeste kinderen dat

  • intochtpiet

    Ik denk dat het kinderen niet eens opvalt en een uitleg in veel gevallen niet nodig is. Als je het geven van surprises als een heel normale zaak van sinterklaas beschouwd zullen kinderen er niks achter zoeken. Het is dan gewoon zo dat sinterklaas van sommige kadootjes een surprise maakt en van sommige niet. Net als misschien niet bij ieder kadootje een gedicht zit.

    Je zult denk ik wel een klein beetje rekening moeten houden met de aard van de surprises, het moet voor iedereen leuk blijven om te zien en meemaken.

  • Alexandra

    Wij zeggen altijd tegen onze kinderen dat Sinterklaas er voor de kinderen is en niet voor de volwassenen. Maar omdat wij vroeger ook kind zijn geweest weten we hoe leuk het is om kadootjes te krijgen. Dus willen we nog steeds graag kadootjes krijgen, daarom kopen wij volwassenen kadootjes voor elkaar. Onze kinderen slikken dit al jaren en helpen ons zelfs mee inpakken en geloven nog HEILIG!

  • wendy

    Hoi Alexandra,

    Wat een mooie smoes zeg! Voor die kinderen onwijs geloofwaardig natuurlijk…wie wil er nou geen kadootjes!

    Ik ga t onthouden voor over n paar jaartjes…max is nu twee…hihi

    Groetjes,

    WendyAlexandra schreef:

    >

    > Wij zeggen altijd tegen onze kinderen dat Sinterklaas er voor

    > de kinderen is en niet voor de volwassenen. Maar omdat wij

    > vroeger ook kind zijn geweest weten we hoe leuk het is om

    > kadootjes te krijgen. Dus willen we nog steeds graag

    > kadootjes krijgen, daarom kopen wij volwassenen kadootjes

    > voor elkaar. Onze kinderen slikken dit al jaren en helpen ons

    > zelfs mee inpakken en geloven nog HEILIG!