Sintviering school

  • Mariëlla

    Ik zoek hele leuke, originele ideeen, het liefst met een thema, om een Sinterklaasfeest te organiseren met name voor groep 1t/m4.

    Ook zoek ik leuke ideetjes om voor groep 1 en 2 knutselkadootjes te maken.

    Reacties heel graag voor 6 oktober.

  • indiana

    Hoi Mariella,

    Ik ben net als jij op zoek naar dit soort zaken!

    Ik heb wel al wat ideeen met het thema ‘verlanglijstjes…’. Zo heb ik voor de onderbouw een erg grappig klein vierkant boekje ‘Lieve Sinterklaas’ (Van Holkema en Warendorf). In dit boekje vind je allerlei kleine briefjes van kinderen uit groep 3 en 4 die wensen, vragen en verlanglijstjes opgeschreven hebben voor de Sint. Het is een erg grappig boekje met leuke tekeningen. Bij de Sinterklaasviering zou je deze kunnen vergroten en ophangen in de aula/zaal. Maar leuker is nog om jouw leerlingen zelf zo'n briefjes te laten maken met tekeningen van wasco. (Of je vergroot alles ook om op te hangen.)

    Verder heb ik nog een boekje dat heet ‘Liselotje zet haar schoen’ van Marianne Busser en Ron Schroder. Het boekje gaat over een meisje en een koning. Lieselotje zet haar schoen en maakt een mooie tekening voor Sint. De koning zet al zijn schoenen bij de schoorsteen en zijn verlanglijst is heel lang. Wat zou Sinterklaas nu doen?

    Alle kinderen kunnen om de beurt een stukje tekst in gedichtvorm (zo is het boekje ook geschreven) opzeggen voor de microfoon voor Sinterklaas. Bij ieder stukje hoort een tekening die je ook even moet uitvergroten. Twee kinderen van de bovenbouw kunnen de platen dan omhoog houden voor het publiek. Misschien met een triangel of ander instrument een geluid maken, zodat die 2 oudere kinderen precies weten wanneer de volgende kijkplaat aan de beurt is. Je kunt dit verhaaltje ook wat inkorten. De tekeningen zijn erg leuk en eenvoudig. (Je kunt kinderen ook van alles laten uitbeelden bij dit verhaaltje/toneelstukje)

    Knutselcadeautjes vind je in het ‘Nieuw groot knutselboek’ van Ursula Barff.

    Ik hoop dat je hieraan iets hebt.

    Misschien zijn er meer mensen met ideeen??

    groetjes,

    Jolanda

  • corne

    je ka ook iets bespreeken met de sinterklaas die de school bezoek zij hebben ook vaak leuke iedeene vraag hun een dat zal zeker werken wij doen dat ook met de schoolen die wij bezoeken afz een hulp sinterklaas

  • Freek

    Misschien handig als jij ook eens een school gaat bezoeken :S