Hoi,
De spelregels verzin ik zelf. Dus dat kun jij ook gewoon zelf doen. De basis van het spel zal ik even vertellen.
Iedere persoon neemt enkele cadeautjes mee. Deze worden op een grote hoop gelegd.
Daarna wordt er om de beurt gedobbeld.
Ik zit te denken aan het volgende (maar dat kun je natuurlijk gewoon aanpassen):
1 = beurt overslaan
2 + 3 = kanskaartje pakken
4 + 5 = opdrachtkaartje pakken
6 = cadeautje pakken
De kanskaartjes kun je zelf schrijven. het bevat opdrachten zoals: schuif allemaal een plaatsje door, waarbij je je cadeautjes laat liggen; geef je grootste cadeautje weg aan degene met de minste cadeautjes, kies een cadeautje uit van je buurman aan de rechterkant, wissel van plaats met degene met de meeste cadeautjes, enzovoorts.
De opdrachtkaartjes kun je ook zelf bedenken. Ze houden in dat iemand eerst een opdracht moet doen voordat hij/zij een cadeautje mag pakken. Dit kunnen bijvoorbeeld uitbeeldopdrachten of tekenopdrachten zijn (waarbij degene die de opdracht goed uitvoert een cadeautje mag pakken en degene die de opdracht raadt), het kunnen ook zoekopdrachten zijn of lauwe opdrachten zoals lak je teennnagels rood, maak twee staartjes op je hoofd, enzovoorts.
Het enige waar ik zelf nog een beetje mee zit is de groepsgrootte. Ikzelf heb het spel al eens gespeeld met 10 mensen en dat ging goed. Dit jaar zijn we echter met 20 mensen en ik weet nog niet of ik de groep op ga splitsen of niet.
Nou Claudia: veel succes met spelen!