Sinterklaasspelletjes

• Loes

Hallo allemaal,

ook dit jaar hebben we met onze vriendengroep een Sinterklaasavond. Dit jaar ben ik aan de beurt om te organiseren en nu is mijn vraag : wie kent er een leuk, orgineel Sinterklaasspel om met ongeveer 12 mensen te spelen? Verleden jaar hebben we het grote dobbelstenenspel gespeeld maar dat vind ik een beetje afgezaagd. Dus wie-o-wie kent een leuk orgineel spel?

Groet Loes

• Paula

Hallo Loes,

Wat wij vorig jaar hebben gespeeld is het spel waarbij je allemaal een paar KLEINE cadeautjes meeneemt (het gaat een keer niet om dure spullen), die in de loop van het spel steeds van eigenaar wisselen. De kunst is, het cadeautje te pakken te krijgen dat je het liefst wilt hebben. Dit kan door onderhandelen en naar aanleiding van de regels van het spel. Je gooit met een dobbelsteen en elk getal geeft een regel: bv. 2 = één cadeautje met je linkerbuurman ruilen, 3 = alle cadeautjes schuiven door naar de persoon 3 plaatsen rechts van je, etc. etc. Zelf de regels verzinnen van tevoren, dat is het leukst.

Er waren volwassen en kinderen bij en we hebben ontzettend veel lol gehad. Enkelen vroegen in september al of we het nog eens gaan doen.

Succes!

Paula

• kristel

Ik ben bezig met het maken van een party&co sinterklaasversie om bij mij op de zwemvereniging te spelen, is leuk voor jong en oud. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wil!

succes

• gerlinde kostelijk

Hoi,

Ik ga met m'n familie een verhalenbingo doen. Het gaat zo ;

Iedereen trekt een lootje, voor diegene koop je ook een cadootje. Maar je schrijft ook een verhaal over diegene met daarin verwerkt een aantal cijfers (1t/m 80?kijk maar op een echt bing-spel) ) deze cijfers verdeel je over het aantal personen en deze verwerkt dit in een verhaal. (moet ook weer niet te lang zijn anders wordt het wel een heeeel lang spel) ik moet het zelf ook nog uitproberen. Op mijn werk werk ik wel eens met een verhaal. Een persoon zou deze ook kunnen schrijven. Als iemand zijn bingo kaart vol heeft dan krijgt hij/zij z'n cadootje. ik hoop dat je het wat vindt, succes ermee. groetjes GerlindeLoes schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> ook dit jaar hebben we met onze vriendengroep een

> Sinterklaasavond. Dit jaar ben ik aan de beurt om te

> organiseren en nu is mijn vraag : wie kent er een leuk,

> orgineel Sinterklaasspel om met ongeveer 12 mensen te spelen?

> Verleden jaar hebben we het grote dobbelstenenspel gespeeld

> maar dat vind ik een beetje afgezaagd. Dus wie-o-wie kent een

> leuk orgineel spel?

>

> Groet Loes

• maria

Ik ken het spel Party&Co niet. Graag zou ik hier wat meer van weten. Ik ben nl. op zoek naar een leuk spel voor groep 8. Mogelijk is dit een leuk spel wat te gebruiken is tijdens het uitpakken van surprises.kristel schreef:

>

> Ik ben bezig met het maken van een party&co sinterklaasversie

> om bij mij op de zwemvereniging te spelen, is leuk voor jong

> en oud. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wil!

>

> succes

• frank van den dungen

Hallo Gerlinde,

Jouw bingo-spel leuk mij wel leuk om op sinterklaasavond met volwassen kinderen te spelen, alleen kan je het een beetje duidelijker uitleggen? Ik begrijp jouw omschrijving niet zo best.

Groetjes Frank

• Loes

Lieve mensen,

allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik hier wel mee uit de voeten kan.

Fijne Sinterklaas alvast,

Groet Loes