Hai,
Ik ken het probleem, ik heb dit jaar ook weer voor de zoveelste keer dezelfde. Ik heb vorig jaar een bordspel gemaakt in de trant van ganzenbord. Je maakt van karton een speelbord met vakjes. Om de drie vakjes doe je een opdracht vakje, de dobbelsteen beplak je op iedere kant met hetzelfde cijfer zodat je broer telkens hetzelfde aantal ogen gooit en je raad het al, telkens op een opdracht vakje komt. Omdat ie van bier houdt zou je het Bierspel kunnen noemen. Van een foto knip je hem uit en je plakt em op een klein autootje (de taxi), dat is de speelpion. Hij moet dan met zijn auto naar Afrika rijden, maar elke keer als hij op een opdrachtvakje komt moet ie een kaartje voorlezen. Op die kaartjes kun je dan grappige anekdotes doen, kleine gedichtjes van 4 zinnen bijvoorbeeld, vreselijke dingen die hij gedaan heeft, blunders, etc etc. In de trant van het bierspel kun je ook zoals het echte spel in de winkel, hem opdrachten laten uitvoeren, zoals sinterklaasliedjes zingen met je neus dicht, een of andere vreselijke badmuts erbij doen in de vorm van een olifant en op het kaartje schrijven dat ie die op moet doen zodat ie niet opvalt in Afrika etc etc.
Het gedicht wat erbij zit, en altijd eerst gelezen wordt is de gebruiksaanwijzing. Gooi de dobbelsteem over het bord en we zullen zien of je de winnaar wordt. Ahum, het is wel een beetje flauw, maar als je bezig bent krijg je vanzelf inspiratie en heb je zelf al lol. Wij hebben heel erg gelachen vorig jaar.
Succes ermee, en nou zal ik zelf nog wat nieuws verzinnen.