Tja, een enorm probleem als je het mij vraagt. Ik ken nog wel meer mensen uit onze samenleving die zich gekwetst zullen voelen. Maar ik heb wel wat ideetjes.
-Vanaf nu alle pieten groen of blauw. Dus niet geel, rood, bruin,zwart of wit.
-Om onze bejaarde of gehandicapte medemens niet te kwetsen kunnen we nu ook echt niet meer aankomen met een kwieke hoogbejaarde bisschop. Een jonge gezonde meid misschien? Of nee, we nemen een transeksueel dan kunnen we ook niet meer kibbelen om het geslacht.
-Oh jee, een bisschop. Wordt het niet eens tijd een rabbijn of sjamaan te nemen?
Het zou de indruk kunnen wekken dat alleen rooms katholieke bisschoppen gulgevend zijn.
-Zeker wil ik rekening houden met de gevoelens van de dierenliefhebber. Een paard die allemaal zware zakken moet dragen en ook nog het dak opgejaagd wordt!!! Nee, dat wordt voortaan een hijskraan.
-De stoomboot: absoluut onaanvaardbaar voor de nabestaanden van de slachtoffers van de Titianic. Een vliegtuig of auto lijkt me vanuit dit oogpunt ook minder geschikt. Misschien is een driewieler een optie.
-Pepernoten, chocoladeletters, schuimpjes, etc.resoluut afschaffen zodat mensen met een gluten-, chocolade- of kleurstofallergie ook weer onbekommerd mee kunnen doen.
Ik ben al een heel eind dacht ik zo. Alleen moeten we nu nog de Sinterklaasliedjes aanpassen. Maar dat wordt een heel karwei. Weet je wat: laten we heel gewoon alles laten zoals het is: een onschuldig kinderfeest.
Mochten er mensen zijn die zich hierdoor gekwetst voelen dan raad ik hen aan tijdelijk naar de noordpool te verhuizen. Of nee, toch maar niet want daar lopen ze de kans een dikbuikig hohoho roepende kindervriend tegen het lijf te lopen die rendieren door de lucht laat vliegen en onschuldige elfen uitbuit.
Wat is het leven toch moeilijk!