hoi, ik zoek een idee om sinterklaas avond te vieren.Ik heb eerder sint en pieten thuis gehad en ik heb al eerder een spelgedaan met opdrachtjes die ze moesten doen. WEET IEMAND EEN SPEL OF IETS ANDERS.
GROETJES EN ALVAST BEDANKT.
ik heb afgelopen jaar een mens erger je niet bord gemaakt voor 6 personen.
als pionnen kun je sinterklaasjes - pietjes enzovoort maken. het was hartstikke leuk.
het is ff knutselen maar zeker de moeite waard. de spelregels maak je naar gelang de leeftijdsgroep,anders duurt het voor de kleintjes zo lang.
Iedere deelnemer koopt een aantal kleine cadeautjes. Bijv. 5 van 5 EUR. Op sinterklaasavond worden alle cadeautjes bij elkaar gelegd en d.m.v. werpen met een dobbelsteen krijgt ieder om beurten de gelegenheid om een cadeau te kiezen. De betekenis van de ogen van de dobbelsteen kies je zelf.
Voorbeeld: 1= cadeau kiezen en uitpakken; 2= cadeau kiezen en ingepakt laten; 3= cadeau kiezen en afgeven aan je rechter buurman; 4= pak het kleinste; 5= pak het grootste; 6= beurt overslaan.
Als alle cadeaus zijn verdeeld begint de tweede ronde.
Weer gooien de deelnemers om beurten met de dobbelsteen, die nu andere betekenissen heeft.
Voorbeeld: 1= geef een cadeau naar keuze aan een ander; 2= ruil van plaats met de speler tegenover je, de cadeautjes laten liggen; 3= laat degene links van je een cadeautje bij jou uitzoeken; 4= kies zelf bij een ander een cadeau dat je altijd al graag had willen hebben; 5= ruil een cadeau met een willekeurige speler; 6= alle spelers schuiven een plaats naar links, maar laten de cadeua liggen.
Er zijn vele variaties mogelijk. Als je twee dobbelstenen gebruikt zijn er natuurlijk meer mogelijkheden.
Het spel eidigt op een vooraf afgesproken moment. Bijvoorbeeld als de klok … uur slaat, of gebruik een kookwekken voor de laatste 10 minuten.
Dit spel is reeds vele malen gespeeld en altijd met grote hilariteit.
Veel plezier
Hier kun je ook een afspraak over maken, bijv. dat de gene die geen kadootje heeft er een bij iemand van de berg af mag halen.
Of een max. toestaan, wanneer je met zijn 6en dit spel speelt, zijn er in totaal 30kadootjes. Je kunt dan afspreken dat niemand meer heeft dan 5 kadootjes. Je kunt dus afspreken dat je dan weer een kadootje in de “pot” moet storten.
Erg leuk, kinderachtig en erg errug…..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?