surpise op basisschool

• patricia

op welke dingen moet je precies letten als leerkracht bij het houden van surprise met je klas:

behalve met het bedrag, de soort surpise, dat je op tijd lootjes trekt, dat je verteld hoeveel dingen ze op moeten schrijven, of ze een gedicht moeten maken.

welke andere dingen zijn belangrijk. wie kan me helpen??

groetjes

patricia

• Yvonne

Hallo patricia

Bij mijn zoon op school hebben ze in groep 5 en 6 een brief aan de kinderen in gesloten envelop meegegeven of de ouders daarin kenbaar willen maken of hun zoon of dochter nog in sinterklaas gelooft vooral bij jonge leerlingen kan dit natuurlijk nog het geval zijn.

De school houdt dan rekening voor deze kinderen met het sinterklaas verhaal

Succes

Vr. Gr. Yvonne

• !loon

Bij ons op school zijn er “pestkinderen”. Om nu de sint niet te verzieken met rare gedichten en kado's of suprises heeft de meester besloten om de kinderen lootjes te laten trekken zonder naam erop.

De kinderen maken een verlanglijst maar de naam van het kind mag er niet bij.

Meester heeft een lijst met namen, en ieder kind wat zijn lootje inleverd bij de meester krijgt er een nummer op.

die wordt door de meester op het briefje gezet.

alle briefjes komen bij elkaar in bak, en de kinderen kiezen dan een lootje

Met de sint komen ze er pas achter wie er wat voor iemand gemaakt heeft.

• Nanda

Duidelijk vertellen wat niet is toegestaan in een surprise…. kledderpartijen met bijv. stroop en zaagsel is niet zo'n leuke voor de vloerbedekking in de klas of de kleding van de ontvanger….. Een surprise dicht timmeren of schroeven is ook vrij pittig met openen……

Gedichtje van max. 10-12 regels, er zijn er die gewoon een A4 lettergrootte 10 gevuld krijgen, dit is op een gegeven moment niet boeiend meer, het duurt te lang.

• Loes

ik zou eens op je taalfouten letten. Heel belangrijk voor een leerkracht.

• Nanda

Loes schreef:

>

> ik zou eens op je taalfouten letten. Heel belangrijk voor een

> leerkracht.

===

Voor wie is dit bedoeld???????? Niet iedereen is ook leerkracht omdat diegene om iets voor een klas vraagt….

Nanda