lessideeen

• suzan

Hallo!

Ik vroeg me af of iemand leuke lesideeen heeft die je kan uitvoeren op de basisschool met kleuters! Bijv. reken- en taalactiviteiten.

Ik wacht af!

Groeten Suzan

• Remia Kapel

Als onderwijsassistente geef ik je een simpel idee (en niet duur):

Rekenen(ordenen)

Koop een zak met pepernoten en gebruik dit om tot 4 te tellen etc.

Gelegenheidspunt: voor het eten en drinken, zodat de pepernoten lekker opgegeten kunnen worden.

of:

een zwarte piet tekening uitvergroten op A3. Op de tekening stippen aangeven die overeenstemmen met een dobbelsteen. Twee dobbelstenen gebruiken bij deze opdracht. Een met stippen en een die kleuren aangeeft.

Kinderen gooien met de 2 stenen. Hij valt op 1 stip en op rood; dus zoek op de tekening 1 stip, kleur dit vlak rood etc.

Taal:

Rijmwoorden bedenken die te maken hebben met sinterklaas.

Zoals sinterklaas - baas, ook niet bestaande woorden genoemd door de kinderen zijn natuurlijk goed.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Veel succes!

Groetjes Remia. suzan schreef:

>

> Hallo!

>

> Ik vroeg me af of iemand leuke lesideeen heeft die je kan

> uitvoeren op de basisschool met kleuters! Bijv. reken- en

> taalactiviteiten.

> Ik wacht af!

>

> Groeten Suzan

• Winnie van Putten

Hallo,

Mijn staigaire deed een leuke taalopdracht met de klas. De kinderen moesten de eerste letter van hun eigen naam groot op een blaadje schrijven. Voor de jongste kinderen hadden wij hem in stippelijnen neergezet. Daarna moesten ze met pepernoten de letter plakken. Daarna de ontbrekende letters van hun eigen naam erachter schrijven, of daar bij helpen. De kinderen maakten ook nog een kleine mijter van rood karton en goud. Deze kleine mijter plakten wij op een knijper, hiermee konden nu de pepernotenletters opgehangen worden. De kinderen kregen tijdens het werken een bakje met pepernoten om te plakken en een zakje met pepernoten om op te eten.

Succes