pakjesavond

• veronique

Hallo,

Voor mijn kinderen van 3 en 5 jaar wil ik graag een originele pakjesavond organiseren. Dus niet de cadeaux opengrissen en het volgende pakken, maar liefst een leuk spel. Wie heeft er leuke ideeen?

Alvast hartelijk dank!

• marina

Hai Veronique,

Elk jaar verzin ik wat anders omdat ook ik het leuk vindt om er iets omheen te verzinnen. dat maakt het spannend voor de kids en inderdaad open scheuren en de volgende pakje is er zeker niet bij.

Ik heb oa gedaan:

groot ganzebord. met vakjes van sint als je daar op komt mag je pakje pakken. zegt niet dat dat pakje dus voor jou is!

Je kan leuke opdrachten verzinnen zoals rondje tafel kruipen , drinken inschenken , etc etc. Zelf maken van groot karton en pionnen van anders spel ofzo.

Met een grote dobbelsteen zelf gemaakt. Eerst gooien, als de dobbelsteen op de Sint komt mag je pakje pakken.

Alle kadootjes ophangen (wat kan natuurlijk) hoog in de huiskamer. en de rest wat je niet op kan hangen verstoppen en de verstop plaats op een briefje en ophangen. (of nep pakje maken) Om de beurt een pakje uitzoeken. Schaar erbij en stoel om op te klimmen. Kinderen vinden het prachtig.

Ballonnen met namen erin of opdrachten. papiertje erin . ballon opblazen en ophangen… Prikker erbij en kapot prikken maar!

Ik ben voor dit jaar weer wat aan het verzinnen, maar ik kom op niks vandaar dat ik op dit prikbord aan het kijken ben.

gr en succes

• Marie-José

Hoi Veronique,

Vorig jaar heb ik een visspel gemaakt. Kartonnen doos beschilderd. bamboestok met touw en een magneet eraan. In de doos vissen met een metalen ringetje, uit de werkkist van mijn man, erop geplakt. Op iedere vis had ik ook nog een briefje geplakt met de plaats waar ze een cadeautje konden vinden. Dit kan met tekst op rijm of met een foto. De cryptische omschrijving of de foto kun je zo moeilijk of makkelijk maken als jezelf wilt (een leuke plek is b.v. in de wasmachine, of in de kast van de kinderen). Op iedere plek lag voor ieder kind een cadeautje. De regel is bij ons wel dat er in de woonkamer, waar de groten zitten, om de beurt wordt open gemaakt. Wie het eerst mag gaat op toerbeurt.Ik ga dit jaar waarschijnlijk iets met de ideeen van Marina doen.

groetjes en alvast een gezellige avond gewenst.