wie o wie kent nog het grote sinterklaas verhaal over Annabel en haar poppenhuis
Het verhaal van Annabel is me altijd bij gebleven was een beetje een zielig verhaal maar hoe die nou precies ging ?????
vertel ………
grt Linda
Verhaal heet ‘ Een huis in een schoen ’, geschreven door Mies Bouhuys.
Opgenomen in haar bundel ‘ Pieterbazen zijn nooit moe ’, Haarlem 1978 .
Op tweedehandsboekenmarkten vind je ook nog regelmatig het boek van de musical, zelfde titel als hierboven, Amsterdam 1972 met foto's en de liedteksten.
De musical werd in 1971 gemaakt in opdracht van de NTS, tekst Mies Bouhuys, muziek Julius Steffaro, regie Loet Steenbergen, productie Jan Dijk.
De musical is in 2002 op DVD gezet door Disky Communications Europe bv in Hoorn . Kopen ! En opnieuw genieten van Adri van Oorschot, Piet Römer, Leen Jongewaard, Elsje de Wijn en alle anderen !
Wij hebben thuis dit boek en hebben vorig jaar de film weer eens gezien. Het verhaal speelt zich af in monnickendam (waar wij wonen) en gaat over een heel arm meisje en haar moeder. Doordat ze Sinterklaas helpt krijgt ze van sint een reusachtig poppenhuis. Ik ga even het boek zoeken en binnenkort vertellen hoe het verhaal precies helemaal ging.
hij was inderdaad geweldig is mij ook altijd bij gebleven leuk dat er een dvd van is
groet liaLindaK schreef:
>
>
>
> wie o wie kent nog het grote sinterklaas verhaal over Annabel
> en haar poppenhuis
>
> Het verhaal van Annabel is me altijd bij gebleven was een
> beetje een zielig verhaal maar hoe die nou precies ging ?????
>
>
> vertel ………
>
>
> grt Linda
He he, eindelijk iemand die weet wat ik bedoel!!
Rond Sinterklaastijd begin ik altijd weer rond te vragen wie het liedje ‘Een huis, een huis voor Annabel, voor Annabeeeeeeeeel’ kent.
Op zondamiddag na bezoek aan mijn oma gauw naar huis de tv aan om het af te kijken! Vreselijk zielig vond ik het, zo klein als ik was. Maar wat een indruk heeft het op mij gemaakt. Zozeer dat ik er inderdaad nu nog ieder jaar over heb.
Maar ik ga zeker op zoek naar de DVD (en nu maar hopen dat mijn jongens het net zo'n indrukweekend verhaal vinden als ik destijds)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?