Sinterklaasbedrijfsfeest

• Yvonne

Heeft iemand ideeen voor mij. Voor het bedrijf waar ik werk organiseren we elk jaar een sinterklaasfeest voor de kinderen. Nou hebben we wel eens een clown ingehuurd etc. (naast Sint en de Pieten), maar vanwege het budget willen we zelf wat bedenken, zodat we dit keer geen kosten hoeven te maken voor een clown bijv.. Heeft iemand leuke ideeen om met de kinderen iets te doen op een ochtend, wat alle kinderen bezig houdt?

• bianca besselink

Hallo Yvonne,

Wij zijnSint en 3 pieten die ook bij bedrijven op bezoek gaan en zijn daar ca. een uur. Wij werken met thema's. Ik denk altijd duurt het dan niet te lang voor de kinderen als er voor de Sint ook nog een clown of iets dergelijks komt.

Ik weet natuurlijk niet hoe lang de sint bij jullie is maar als je toch nog iets met ze wil doen dan denk ik aan knutselen. groetjes Bianca Besselink.

• mark

Hallo Yvonne,

Ik zag je vraag staan over wat te doen met de kinderen voordat de Sint arriveert.

Nu heb ikzelf niet zo'n ervaring met voorprogramma's want ik begrijp uit jouw verhaal dat het daar voornamelijk om draait. Wat mij zo heel snel te binnen schiet is in gezamelijke vorm met de kinderen de ruimte waar Sint arriveerd aan te kleden. Je kan bijvoorbeeld hierbij ook denken aan een kaal scelet van een stoel voor Sinterklaas die jullie niet optijd hebben afgekregen. Als je dan de kinderen laat knutselen, plakken, vouwen, lijmen en nieten aan versieringen voor deze stoel stijgt ondertussen ook een beetje de spanning van; zal hij komen etc. Het moet dus niet teveel zijn of de kinderen verdelen in groepjes. Ik denk dat bijvoorbeeld zoiets als de stoel een leuk onderwerp kan zijn om kinderen op een leuke nmanier bezig te houden en hen te betrekken bij het Sinterklaasfeest.

Mocht ik nog iets bedenken dan hoor je me.

• Melanie

Hallo Yvonne,

Wij gaan juist voor het eerst entertainment inhuren en naar een externe locatie omdat het te veel kinderen zijn geworden. Voorgaande jaren deden we het altijd zelf. We hebben eens poppenkast gespeeld voor de kinderen en een collega had toen nog zo'n kast. Ook hebben we eens een toneelstukje opgevoerd en dan was de staf kwijt. We hebben toen een zgn Foute Piet laten bellen dat hij hem had kwijt gemaakt en dat hij een brief per post liet bezorgen met allerlei vragen erin. De oplossing van die vragen wezen dan de verstopplaats van de staf aan. De vragen hadden we zo gemaakt dat de kinderen ze dan konden beantwoorden. Vorig jaar hebben we een zgn Supermama (papa)-verkiezing gehouden. We hadden een aantal opdrachten verzonnen en de kinderen moesten dan aangeven wie de winnares (winnaar) zou zijn. Onze PR-afdeling heb ik toen een mooie oorkonde laten maken en verder had ik nog een chocolade medaille laten maken bij een chocolaterie. Wat er verder nog allemaal gedaan is weet ik niet maar dit zijn de activiteiten geweest waar ik aan heb meegewerkt. Verder kan ik de tip meegeven dat je goed naar de leeftijden van de kinderen moet kijken. Jonge kinderen zijn vaak te bang om naar voren te komen en oudere durven dat dan weer wel. In ieder geval wens ik je veel succes met voorbereidingen!