Hai Alex
Ik ben nu al 8 jaar een hulpje van sinterklaas en ik vind het geweldig, ik loop nu 4 jaar mee met de intocht en piet verder bij een peuterschool en meervoudig gehandicaptenen bij mensen thuis, nu rond deze tijd begint het bij mij al te kriebelen .
Je vroeg om wat tips, en die heb ik wel voor je tenminste ik hoop dat je er wat aan hebt.
Wat erg belangrijk is is dat je goed schmink hebt die niet afgeeft, probeer dan ook schmink te krijgen op alcohol basis, deze verkopen ze bij fopwinkels.
Als je gaat schminken zorg er dan voor dat je geen aftershave of creme of iets dergelijks op je huid heb, hoe droger de huid hoe beter je de schmink kan aanbrengen. Zorg er goed voor dat je nek je neus gaten en je oren ook van binnen goed zwart zijn en ook het randje bij je ogen dat kan je het beste met zwart oogpotlood doen., het beste is om je te laten schminken omdat de ander het veel beter kan bekijken, als dat niet kan vraag even of iemand het voor je kan controleren of alles goed bedekt is. Maar doe niet te veel schmink op want dan gaat het brokkelen of krijg je vlekken. Maar doe wel 2 of 3 lagen en laat de lagen goed drogen voor je de volgende op doet. Bedenk je dat je voor veel mensen onherkenbaar bent dus leef je lekker uit. Wat ik vaak doe bij de intocht is bij de fanfare gaan lopen en lekker gek dansen. Als kinderen bang zijn benader ze dan heel rustig van een afstand en begin dan eerst bij de ouders als een kind het echt niks vind geef je bv. de pepernoten aan de ouders of het broertje en/of zusje ga jezelf dan niet opdringen.
Kijk wel goed uit wat voor strooigoed je aan de kinderen geeft, soms zitten er harde snoepjes tussen die je beter aan grotere kinderen kan geven.
Als ik bij mensen thuis ga vraag ik altijd even of ze van alle personen die er zijn een stukje op willen schrijven zodat ik deze kan benoemen tijdens een bezoek.
Wat ik zelf altijd leuk vind is om de ouderen lekker voor de gek te zetten door ze op schoot te vragen en een liedje voor me te laten zingen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt heel veel succes ermee en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Groetjes Mario