Orginele ideeen om Sinterklaas te vieren

• Engeltje26

Hallo,

Ik ben op zoek naar orginele ideeen om Sinterklaas te vieren. Vorig jaar hadden wij allemaal een cadeautje gekocht voor 5 euro. Om vervolgens door middel van dobbelen te bepalen wie welk kadootje kreeg.

Nu ben ik op zoek naar andere ideeen om Sinterklaas te vieren.

• Ronald & Mea

Heb je tijdens dat dobbelen ook aan ieder cijfer een “opdracht” toegekend?

Wij hebben nu 2 jaar op rij een spel ervan gemaakt. We trekken lootjes en maken dan voor diegene een surprise met gedicht en daarnaast koopt ieder voor € 7,50 3 kleine, leuke, nuttige kadootjes. We beginnen dan met een rondje dobbelen en wie als eerste is begonnen mag een surprise pakken wanneer de dobbelsteen weer bij die persoon is. Elk vlak van de dobbelsteen heeft een eigen opdracht. In het begin zitten alle kleine kadootjes in de zak en langzamerhand komen ze tevoorschijn. Bijvoorbeeld gooi je 1: mag je een kadootje uit de zak pakken, niet openen. gooi je 2: pak je een kadootje van linker-buurvrouw/man af en geeft die aan de persoon tegenover je. gooi je 6: mag je pas een kadootje openmaken. das best leuk en je bent niet zo snel klaar!

veel plezier

• heleen

Hallo,

Ik wil dit jaar ook het ruilspel spelen alleen kan ik nergens de spel regels vinden wie o wie kan mij helpen????

Alvast bedankt

Heleen

• Sint & Co

Hallo Heleen,

Je kunt ook zelf spelregels maken!!

Gewoon aan ieder cijfer een “opdracht” koppelen, zoals in het eerdere bericht geschreven! Dat is echt leuk en als er cadeau's bij zijn met bepaalde vormen of als iemand denkt te weten wat er in zit, kan het echt een “gevecht” worden om een bepaald cadeau. Dit kan leiden tot hilarische momenten/taferelen!

veel plezier, Ronald