hoi antoinette,
Dit is misschien een leuk idee, al de groep misschien wel wat groot is maar dat kun je misschien verdelen.
Je moet alleen wel zelf even freubelen.
het begint zo:
iedereen koopt een kado (dat kan je van de voren afspreken voor hoeveel, of meerdere kado's) die kado's mogen gek zijn of juist leuk, helemaal zelf weten.wel ingepakt dan niemand ziet wat het is.
dan heb je een dobbelsteen nodig (een grotere is makkelijk kan je zelf maken)
en je gaat dan kaartjes maken met opdrachten bv. jan pakt een kado van piet,
of iedereen een plaats opschuiven naar links, of geef je kleinste kado weg aan iemand.(dit kan je zelf wel bedenken.) en zelf kijken hoeveel kaartje je doet.
alle kado's gaan in het midden
dan begint het spel
ronde 1
met de dobbelsteen gooien, bij 6 mag je een kado pakken en bij 1 mag je het uitpakken totdat alle kado's verdeeld zijn. Als de kado's verdeeld zijn kan je iedereen het uit laten pakken.
ronde 2
dan ga je de kaartjes gebruiken met de opdrachten
dit kan je zelf bedenk of beij de onevengetallen 1,3,5, of bij de evengetallen 2,4,6 dat dan diegene een kaartje pakt en opleest wat de opdracht is en dan uiteraard uitvoeren.dit doe je zolang je wilt of dat de kaartjes op is.
ronde 3
dit is de leukste ronde iedereen gooit met de dobbelsteen om de beurt en bij 1 mag je een kado bij iemand vandaan pakken en bij 6 moet je er een weggeven.
Ik zou heirbij de wekker zetten (en dat niemand het ziet)
als de wekker afgaat dan zijn de kado's die bij jou liggen van jou.
het leuke aan dit spel is dat het echt lachen gieren brullen is want iedereen wil wel iets hebben of juist niet.
ik hoop dat dit misschien een leuk idee is
het is een heel verhaal als je het niet begrijpt mail je me maar.
groetjes
sylvia