Voor onze basisschool ben ik op zoek naar een leuk idee voor de aanloop naar de Sinterklaasochtend. Een thema waarmee de kinderen in de week voor dat de Sint komt mee bezig kunnen zijn.
Laat een brief aankomen bij de school waarin de sint of een piet, vraagt voor een slaapplaats in uw school, wegens een vol hotel in de buurt o.i.d.
Vervolgens zet u een bed klaar in de gang bij de kleuteringang. Iedere dag veranderd u iets. Rommelig bed (haast), half opgegeten broodjes…..vergeten spulletjes etc.
Er komt een brief binnen op school met de mededeling dat een van de pieten is ontvoerd. In de brief staat dat als losgeld pepernoten gevraagd wordt. Iedere dag volgt er een brief dat het nog steeds niet genoeg is. Op de dag van aankomst op de school wordt Sinterklaas middels een walki talkie op de hoogte gesteld dat het losgeld op het school plein moet worden neergezet. Vanachter de gordijnen zien de kinderen dan een van de Pieten op het schoolplein sluipen die de pepernoten wil ophalen. Een van de andere pieten en een van de onderwijzers rennen naar buiten en pakken de Piet. Die huilen binne komt en tegen Sinterklaas zegt,"dan had u mij maar gewoon pepernoten moeten laten eten, u weet dat ik dat het allerlekkerste vind.
Veel succes en misschien heb je ook een leuk idee voor mij.
Fred Droog
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?