tips voor Hoofdpiet !?!?

• Hoofdpiet

Hallo allemaal,

Ik ben al sinds enkele jaren werkzaam als Hoofdpiet in mijn stad. Nu vraag ik aan jullie enkele tips om mijn rol als Hoofdpiet nóg beter te maken. Graag wel serieuze reacties he! Alvast heeeel erg bedankt!

Groet,

Hoofdpiet

• Pietencentrale Limburg

Kijk in ieder geval de in toch op tv. Als dat mogelijk is.

• Maarten

Gedraag je naar je rol. Blijf wat formeel, wat stijfjes. Gaat er wat mis, schuif het dan stiekem op iemand anders, leuk als de kinderen het “lekker toch hebben gezien”….

• Hoofdpiet

Ja idd! Geweldig! Daar zal ik op letten! die laatste is ook erg goed ja! van dat formeel blijven.. Nog meer tips ??? Ik hoor het graag! Thnx alvast!

• Hoofdpietje

Hoi Sintliefhebbers, zijn er nog meer leuke tips ??? Ik kan niet wachten om weer in mijn pak te kruipen … weer lekker in mijn rol

• Sinterklaascomité

Hoi Beste colega

Ik ben al meer dan 22 jaar zwarte piet waarvan 12 jaar hoofdpiet.

hier enkele tips voor je.

als hoofdpiet hou je de andere pieten onder controle.

je blijft steeds in de buurt van Sinterklaas.

je draagt het grote boek & strooi geen snoep ( dat is voor de andere pieten)

je straalt gezag uit ( niet de lolbroek uithangen ).

je help Sinterklaas waar mogelijk is , tekeningen van de kinderen aannemen , z'n staf aangeven en nemen , op zijn troon helpen…

je zorgt ervoor dat je het mooiste pietenpak aantrekt ( en let op een echte zwarte piet draagt geen sportschoenen)

je drinkt nooit bier in je rol, en blijf altijd in je rol . ook op een onverwacht ogenblik.

Groetjes

hoofdpiet uit Essen Belgie

www.sinterklaasessen.be

Hoofdpiet schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Ik ben al sinds enkele jaren werkzaam als Hoofdpiet in mijn

> stad. Nu vraag ik aan jullie enkele tips om mijn rol als

> Hoofdpiet nóg beter te maken. Graag wel serieuze reacties he!

> Alvast heeeel erg bedankt!

>

> Groet,

> Hoofdpiet

• piet

Jaa bedankt! Nog meer tips? Altijd welkom hoor!

Heel leuk dat jullie allemaal zo reageren, ik heb zo tenminste écht wat aan die tips, ik zal er echt serieus aan werken hoor! :-)

• Fan

Eens denken hoor …