Sinterklas Thema

• Henk

Hallo,

Mijn naam is Henk Jacobs uit Utrecht en door omstandigheden is mij gevraagd om het Sinterklaas feest in te kleuren ….mijn probleem is het Thema we gaan met Paard en wagen eerst door de wijk en komen dan aan in een soort open lucht theater in de wijk we hebben muziek…..en de rest ja wat laat je de kinderen doen en wat doe je met het thema…zelf denken we aan…Het Boek is zoek,,,maar wat dan….wie o wie kan mij helpen om dit in te vullen….we denken dat er ong 75 kinderen en de ouders er nog bij dus best wel gezellig………Dus het Boek is zoek,,en dan verder…alvast bedankt-

• moon

Misschien kan je tijdens de optocht al bekent maken dat het boek van sinterklaas zoek is.

Door een paar pieten flink te laten zoeken onderweg en ze aan de kinderen te laten vragen waar het boek van sinterklaas is of hebben jullie het boek gezien.

Zo weten ze al wat er aan de hand is als ze in het theater komen.

Natuurlijk heeft de hoofdpiet het boek verloren stom hoor.

Die krijgt natuurlijk gelijk een standje. Dan begin je hem te ondervragen. Waar heb je hem voor het laatst gezien enz.

De piet begint te antwoorden.

Je kan kinderen ook vragen laten stellen.

Dan zeg je dat het feest zo niet kan beginnen want alle kinderen staan in dat grote boek.

De hoofdpiet bedenkt zich ineens dat hij het boek al naar het theater heeft gebracht omdat hij bang was het in de optocht te verliesen. alleen weet hij niet waar hij het daar gelaten heeft.

Laat de kinderen het boek van Sinterklaas zoeken.

Zorg ervoor dat er verschillende boeken verstopt liggen of nog wat andere dingen maar 1 daarvan is het boek van sinterklaas.

Het kindje die het vind krijgt natuurlijk een kadootje en Als ze het niet kunnen vinden dan kan piet nog wat tips geven. veel plezier gr moon