1e keer piet

• Rick

Succes ;)

• menno

hallo wendy

je moet zekers geen bruin pakken want dan ben je zo herkend.

en trouwens het is ook ZWARTE PIET in plaats van bruine piet.

veel plezier

• Rick

Onzin. Als je zo bij je familie gaat zeulen van “Kijk eens wie ik ben”, Menno, dan ben je zo herkend ja. Maar Wendy, kies gewoon de kleur die jou het beste lijkt.

Zwart is afschrikwekkend en “vergeten” randjes bij de ogen bijvoorbeeld vallen erg op.

• Piet Marino

Beste Wendy,

Wat je vooral moet doen is GENIETEN!!!!

Kinderen zijn die dag met hele andere dingen bezig! Ze zijn echt niet aan het zoeken wie jij eigenlijk echt zou kunnen zijn, want jij bent voor hun gewoon ZWARTE PIET!

Natuurlijk zijn er altijd een aantal ‘oudere’ kinderen die het leuk vinden om te achterhalen wie je bent, maar daar kun je toch niks aan doen. Dat hoort er nou eenmaal bij!

Er is zelfs een leraar geweest die zichzelf omkleedde tot een Sinterklaas en alle kinderen geloofde gelijk dat hun eigen leraar Sinterklaas was!

Kinderen willen ook geloven!!!

Veel succes en zeker veel plezier.

MVG,

Piet Marino

• evelyn

de kleur zwart kan bij de kinderen als eng overkomen omdat het een harde kleur is donkerbruin is ook iets minder hard en wat natuurlijker.

• wendy

ja, ik denk ook dat donkerbruin minder eng over zal komen

• yuri

HELEMAAL MET PIET MARINO EENS!

MAAR NU IS DE INTOCHT VOORBIJ DUS..? HOE GING HET WENDY?

• wendy

Hallo Yuri,

De intocht in ons dorp is op zaterdag 27 november…. nog even wachten dus!

Ik zal dan wel laten weten hoe het gegaan is!

groetjes wendy (piet in opleiding hahaha)

• wendy

Hoi…

Morgen ben ik Piet en ik heb er veel zin in!!!

Bedankt voor alle reacties!

Groeten wendy

• wendy

Hallo,

Ik zal jullie nu laten weten hoe het gegaan is:

's morgens eerst pietenpak aan gedaan en klaar gemaakt (ik werd trouwens een bruine piet) Ik was bang dat ik zo te herkennen was en kreeg daarom een mooie rose bril op. De andere drie pieten kregen toen ook een bril op (de kinderen vonden dit trouwens heel leuk)

Geen van de kinderen heeft mij herkend (anders had ik dat al lang gehoord)

Ik heb zelfs nog met de halve klas een sinterklaasliedje op het podium gezongen die ik de kinderen zelf geleerd heb!

En het mooie was: vandaag gingen ze het mij allemaal uitgebreid in de kring vertellen!!!

Volgend jaar ben ik weer piet!!

Groetjes Wendy