HELP MIJ??????

• Sandra

Jaaaaaaaa, ik heb jullie hulp nodig. Ik werk op een Naschoolse opvang en heb een groep waar de leeftijd van 4 tot 12 jaar is. Wij vierde het altijd met twee pieten door vooral liedjes te zingen, cadeautjes uitdelen en ieder kind even apart de aandacht te geven. Maar nu hebben we meer kinderen en ook meer kinderen die niet meer geloven. We willen niet splitsen. Ik dacht wel van misschien kan ik de oudere kinderen een taak geven ofzo maar weet niet zo goed hoe????

Alle ideeen zijn welkom!!!!!!!!!!!!

Alvast bedankt.

San

• cootjuh

Wel leuk om gewoon het feest te blijven vieren. Het is inderdaad leuk om de oudere kinderen mee te laten helpen. Laat ze (in het geheim) bijvoorbeeld gedichtjes maken voor de andere kinderen. Wanneer je dit in het ‘geheim’ laat doen, gaan ze ook niet plagen, ze willen immers hun geheim niet kwijt.Ook voor de aankleding van de ruimte kun je ze gebruiken. Geef ze daain ook verantwoordelijkheden. Lege dozen inpakken en een grote stapel maken. Of van papier een piet, sint, paard enz. maken. Ze kunnen de kleintjes erbij helpen. Op mijn web-log kun je gratis hulp krijgen bij het rijmen. (geen generator)

www.rijmen.web-log.nl

• sjako

Het is ook leuk om de oudere kinderen zichzelf te laten schminken en verkleden als hulpPiet,of in een grote versierde kartonnen doos als pakje te laten rondlopen. Bij ons op school doet groep 8 dit ook altijd, en dat vinden ze heel leuk. De grote kinderen kunnen ook de kleinere (een beetje) schminken, of helpen met leuke Pietenmutsen maken. Pepernoten bakken is ook altijd leuk.Succes ermee.