Eten bij Sinterklaasviering

• corine

Hoi,

Dit jaar viert de familie bij ons sinterklaas (we gaan het dobbelspel doen, vorig jaar echt een succes). Maar nu gaan we er eerst bij eten en ik zoek eigenlijk iets wat bij Sinterklaas past.

Als toetje heb ik speculaasparfait gevonden maar heeft iemand een ideetje voor het hoofdgerecht wat een beetje een link met Sinterklaas heeft?

Groetjes Corine

• Rick

Tsja, wat zijn nou echte maaltijden die bij Sinterklaas passen…

Mijn oma zette vroeger altijd met Sinterklaas anijskrollen met speculaas op tafel, maar om dat als hoofdgerecht voor te schotelen is dat natuurlijk erg weinig. Ik ga nog even voor je op zoek.

• cootjuh

Gewoon een stampot vinden ze hier het lekkerst. En daarna alle zoetigheid! En ook lekker makkelijk. Wanneer je een grote groep gasten hebt is het leuk om verschillende stampotten te maken. Echt sjiek wordt het met een stampottenbuffet, leker met vanalles erbij. :)

• Rick

Eén tip: Pepernootjes als garnering is niet de ideale combinatie :P Ze worden warm, zacht, et cetera, niet te eten!

• wendy

als toetje kan je ook doen:

yoghurt met pepernoten of schuddebuikjes (broodbeleg)

• yuri

PAELLA!!!

EEN ECHT SPAANS GERECHT!

TE VINDEN IN KOOKBOEKEN/SITES ENZ.!

• Een fan.....

Wortelen/Worteltjes in welke hoedanigheid ook, mogen natuurlijk niet ontbreken!

• bert van gelder

Corine,

Misschien is het echt-Limburgse recept voor ‘ Zuur Vlees ’ een goed idee. Dat is een soort hachee waar onder andere stroop en ontbijtkoek/kruidkoek in verwerkt worden.

Ik zou het experiment wel aandurven er - in plaats van ontbijtkoek - taai-taai en bovendien speculaaskruiden en misschien wat sucade of sinaasappelschilletjes aan toe te voegen.

In combinatie met gekookte aardappels en rode kool een prima maaltijd lijkt me.

Zeker als je speculaasparfait en bisschopswijn met pietentaart als toetjes serveert.

Ik weet niet of je een liefhebber bent van de Limburgse stinkkaas Rommedou, maar dat lijkt me ook lekker als toetje bij dit menu, geserveerd met zoete koek / taai-taai en appelstroop.