Moderne sinterklaasliedjes..??

• Daisy

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een CD met moderne sinterklaasliedjes. (Dus niet zie ginds komt de stoomboot en sinterklaas kapoentje) Als het goed is moet er ook een Sinterklaas “rap” zijn, wie weet waar ik deze eventueel kan vinden op internet en anders misschien waar de CD's te koop zijn….???

Alvast bedankt!

• suzan teunissen

ik zou ook graag wat moderne sinterklaasliedjes willen hebben, ben echt al overal aan t zoeken maar kan niks vinden. ik bedoel inderdaad sinterklaasrap ofzo.

wie helpt mij daaraan?

• Leontien Cramer

Kijk eens op; http://home.planet.nl/~soja/sintkar.htm

Als je de karaokeplayer gebruikt heb je zowel de melodie als de tekst. Ik vind er hele leuke onbekende, moderne liedjes tussen zitten voor verschillende leeftijden. Ik hoor graag per mail van je of je er iets leuks gevonden hebt.

Groetjes,

Leontien

• DE GRONINGER SINTERKLAAS

Wat erg leuke cd ,s zijn

zijn de cd,s van Jochem van Gelder

Wild Geraas 1 en Wild Geraas 2

Echt succes verzekerd.

Te verkrijgen bij de betere cd shop

• bert van gelder

Prima cd is ‘ Haal Sint in House; de liedjes van Sint en Piet, nu met beat ’ van de Swingende Pepernoten uit 1995.

Uitgegeven door Disky Communications Europe bv in Hoorn .

Bij de platelaar zie je nog regelmatig exemplaren staan, dus de cd is blijkbaar nog leverbaar.

Een topper op deze c.d. is ‘ Hop, hop, hop, koekjes ’, een moderne Klaas-sieker !

• Jolanda

Kijk eens op deze site, http://www.sinterklaasaktie.nl

Je kunt er ook een paar voorbeelden van liedjes beluisteren.

Het zijn Sinterklaasliedjes op de melodie van oa K3.

Ideaal voor de grotere kinderen.

Heb ze zelf ook net besteld. Er zijn 3 cd's uitgebracht en alleen de laatste 2 zijn nog te verkrijgen, kosten samen 19 euro incl. verzendkosten.

• Mireille

Een andere errug leuke cd is die van Coole Piet.

Dit is de cd van vorig jaar van de club van Sinterklaas van Fox Kids.

Dit jaar komt er vast weer een uit, maar die van vorig jaar is erg leuk vind ik (ik ben 21).

Hij is wel moelijk te vinden dus eventueel kopiëren is geen probleem.

• Rick

Dit jaar komt er geen. Wel een single, (blijkbaar) gratis bij Super de Boer

• miranda

Eens kijken wat we hier hebben…

VOF de kunst heeft een leuke sinterklaas cd (sinterklaasfeest met VOF de kunst).

Dit jaar hoorde ik voor het eerst de cd van een groep die “de band krijgt kinderen” heet, volgens mij heet de cd “andere koek”.

Een paar jaar terug kwam sint aan in Hattem en daar is ook een cd verschenen met leuke liedjes. (sinterklaas, geweldige man, van kinderkoor eigenwijs)

We hebben hier ook nog een cd die heet: Sinterklaas pakt uit. Staan ook wat nieuwe liedjes op, gezongen door de eurokids en wat bekenden zoals henk westbroek (nee niet zijn eigen “sinterklaas wie kent hem niet” deze keer), vof de kunst, peter jan rens, sipke jan bousema, dirk scheele).

Welke cd hier al jaren een succes is, is de sinterklaascd van bert en ernie (hoor wie klopt daar kinderen)

O ja, het is mij opgevallen dat als je muziek als sfeermaker wilt gebruiken en kinderen lekker mee wilt laten zingen dat vooral de traditionele liedjes het het beste doen. Eventueel in een wat vlotter jasje, maar ze zijn het meest herkenbaar.

Ik ga nu snel kijken op de sites die hier werden genoemd.

• Anneke 2

Wij vinden de CD “De hulpsinterklaas” van Henk Temming erg leuk. Ik weet niet of hij nog te krijgen is.