TE LICHT? (U MENING!!!)

• yuri

IK HEB EEN VRAAG!

IK HEB EEN AANTAL INTOCHTEN DIT JAAR GEZIEN EN VIND DAT VEEL PIETEN VEEL TE LICHT BRUIN ZIJN?

IK HEB ZELF DONKERBRUIN EN DAAR MAKEN VEEL MENSEN COMPLIMENTJES OVER!

WELKE KLEUR HEEFT EEN GOEDE ZWARTEPIET!

EN NOG IETS: WAAROM NOEMEN WE HET ZWARTEPIET ALS PIETEN STEEDS MEER LICHTBRUIN WORDEN?

DAN KLOPT VERHAAL VAN HET ROET VAN DE SCHOORSTEEN TOCH OOK NIET MEER?

UW MENIN GRAAG!

• Nancy Blauw

Ik vind wel dat je gelijk hebt, maar die kinderen geloven erin en dat is hartstikke leuwk:D

• yuri

DAT IS WEL WAAR JA!

MAAR TOCH… KINDEREN DIE BIJNA NIET MEER GELOVEN GAAN DAAR WEL BIJ NADENKEN!

• Pietenclub

Ik denk dat dat wel meevalt, maar wij gebruiken ook altijd donkerbruin. Echt Zwart komt te onvriendelijk over. Donkerbruin is wat zachter.

Maar als je verder helemaal gekleed bent als een echte zwarte Piet en je bent wat lichtbruin, zal het de kinderen nauwelijks/niet opvallen. De pieten op tv zijn namelijk ook lichtbruin.

Groetjes,

Pietenclub

• yuri

De pieten op tv zijn ook lichtbruin maar bij ons in de stad waren ze super licht en ik was zelf gegaan en was donkerbruin! heel veel ouders gaven mijn complimentjes over mijn smink dus dat is mischien wel een goed teken?

• Anneke 2

Beste Yuri, kun je de capslock niet even uitzetten ?

• yuri

zal ik doen, mijn computer had een foutje, sorry!(ik ook!;)

• melly

Wij gebruiken dit jaar tijdens onze intocht ook bruine smink. Maar dit meer omdat wij vorig jaar ( toen waren wij zwart gesminkt) gemerkt hebben dat heleboel kleine kinderen echt bang gemaakt werden.

Dit jaar proberen we het dan ook voor het eerst met bruine smink.

Ik vind wel dat de smink niet lichtbruin moet zijn.

dan gaat het effect van zwarte piet toch verloren.

En er is hele goede donker bruine smink te krijgen.

• Mariska

zwart!!!!

- als kinderen bang voor je zijn, zijn ze dat toch wel welke kleur bruin of zwart je ook bent.

- je komt toch zo zwart door de schoorsteen???!!! Ooit bruine roet gezien???

• yuri

helemaal gelijk heeft mariska!

zwart is de juiste, maar al zeg ik zelf…

heel donkerbruin is dan het beste!

maar te zwart en te licht bruin kan gewoon niet!