hallo, wie kan mij infomatie geven over workshops voor sint en pieten. wij zijn een stichting en willen onze vrijwilligers (bij) scholen. het liefs iemand die bij ons kan komen.
groetjes lonneke
Lonneke,
Het Sint Nicolaas Genootschap, de link zal ergens op deze site rondzwerven, ander even zoeken op SGN, organiseerd elk jaar wat evenementen op dat gebied. Of het zinvol is weet ik niet, ben er zelf nog nooit geweest en vind dat ook niet echt nodig.
In ieder geval een paar tips:
- Smink Pieten donkerbruin en NIET zwart (minder eng, meer natuurlijk)
- Laat Pieten hun eigen stem gebruiken.
- Sinterklaas is een kindervriend en spreekt kinderen NOOIT bestraffend toe. (ook niet als ouders dat willen, leuke manier om de ouders dan even 'aan te pakken;…)
- Zorg dat de Pieten er goed gesminkt bijlopen, witte nekken of oren en vooral te korte handschoenen kunnen een bezoek of evenement behoorlijk verknallen)
- Haak in op wat er op tv gebeurd tijdens intocht of sint-programma's, het maakt de illusie des te groter.
- Sint kan een heel mooi pak hebben, maar als z'n baardstel er niet uit ziet (voorbeelden lijken me onnodig) doet dat veel afbraak aan het totale plaatje.
- Alle medewerkers moeten plezier uittralen, het is tenslotte een feest!
Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Groeten,
Edwin.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?