schink gezocht voor muziekpieten

• Gerrit van Vliet

Wij als Zwarte Pietenband van VIOS uit Mijdrecht gebruiken bruine crème make up van het merk Grimas. Dit geeft echter ontzettend af (zelfs na gebruik van fixeerpoeder ) we moeten dus uiterst voorzichtig zijn met het contact maken met kleine kinderen en voor onze kleding.

Ook het afschminken en de gevoeligheid van de huid is niet alles. Het grootste probleem zit hem echter rond de mond. Bij de blazers vegen we met het mondstuk de schmink over de lippen. Lippenstift en bruine Schmink lopen hierdoor door elkaar. Niet bepaald fraai. Ook mondstukken komen onder de smink te zitten of het reood vande lippenstift laat los.

Afgelopen jaar ook Schmink op waterbasis geprobeerd, is veel minder mooi en hier werd het probleem rond de mond nog groter. Door de vochtige lippen tijdens het blazen liep de Schmink rond de mond weg en kregen we witte ronde plekken, dit kan natuurlijk niet voor de kinderen. Ook onze trompetpiet transpireerde een keer hevig toen we ergens binnen speelden, de bruine druppels liepen met deze grime op zijn witte kraag.

Niemand kan ons echter vertellen welk merk/soort we nu moeten hebben om deze problemen op te lossen. Ik hoop dat u ons wegwijs wilt maken hoe en waarmee wij moeten gaan werken, s.v.p. ook de kosten vermelden.

Ik hoop op een reactie van u. Voor foto's van onze zwarte Pietenband kunt u kijken op www.vios-midreth.nl

met vriendelijke groet

Gerrit van Vliet (vice voorzitter)

muziekvereniging V.I.O.S. Mijdrecht

• sinterklaas tilburg

dan moet je eens de vloeibare schmink gebruiken van kryolan da hb je er gen last van

• Edwin

Kryolan is goed, gebruiken wij ook al jaren.

Ik ben zelf trompettist en heb ook wel als piet gespeeld, nergens last van, alleen de lippenstift weglaten (heeft geen zin…)

Ik zou eens experimenteren met Kryolan 202 of 203, alleen niet de vloeibare versie maar de vaste die je met een sponsje in twee dunne lagen dekkend hebt.

Je kan ook Grimas PanCake eens proberen (kleurnummer weet ik niet uit m'n hoofd) daar hebben we, zeker met (warme) binnenoptredens ook inmiddels goede ervaringen mee.

Succes,

Edwin.

• Rick

Fixeerspray van Kryolan kan ook helpen om bijvoorbeeld de schmink beter te kunnen laten zitten… Nadeel: Flink schrobben achteraf! ;-)