Ik wil een keer hulp-piet zijn

• Ellen

Het lijkt mij super leuk om hulp piet te zijn dit jaar!

Alleen.. Ik heb dit (recentelijk) nooit gedaan en heb ook geen bekenden ofzo met kinderen. Omdat ik hier (nog) niet veel ervaring mee heb (ook met schminken enzo) wil ik ook niet gelijk mezelf gaan verhuren ofzo, ik heb ook geen pietenpak natuurlijk.

Zijn er organisaties die pieten zoeken waar ik me aan kan melden?

Wel omgeving Groningen.

Ik hoop dat iemand me een goede tip kan geven!

Groetjes, Ellen

• Yuri

Je zal kunnen mailen naar de plaatselijke Intocht,

of naar een Buurthuis, School dicht in de buurt enz.

Veel succes!

• Mark

Het probleem is dat daar vaak al vaste mensen voor zijn. Een mail sturen kan natuurlijk nooit kwaad. Een mail sturen of bellen met een vrijwilligerscentrale zeker niet. Ik heb onlangs een mail gestuurd naar de handelsvereniging bij mij in de buurt (Delfzijl). Ik kreeg een mail terug dat ze al vol zaten en dat ik er niet op moest rekenen dat ik de eerste 5 jaar aan de beurt kom.

Eigenlijk moet je er toevallig inrollen. Bijvoorbeeld dat je opvangt dat men nog een zwarte piet zoekt ofzo. Zo ben ik voor zwarte piet wezen spelen bij een buurtvereniging. Het is wel zaak om daar op tijd mee te beginnen.

En er is veel concurrentie om zwarte piet of sint te spelen. Kijk maar eens op deze site of marktplaats.nl. Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar ik wil alleen zeggen dat het vrij moeilijk is om aan een plek te komen.

• Yuri

Daar ben ik het niet mee eens Mark!

Ik vind juist dat het heel makkelijk is.

Ik geef wel toe dat Ellen wat laat is met zoeken,

maar het zal best nog kunnen.

Nog een Tip:

Koop een Pak bijv. bij de Makro ( die zijn niet zo duur maar wel mooi )

Dan nemen bedrijven enz. je veel sneller aan!

• lonny

hallo ellen

ik weet niet waar je woont maar anders vraag je bij de ondernemings vereninging van je dorp/ stad na wie dit organiseerd.

ik doe al jaren de intocht bij ons en bij ons is er geen wachtlijst of zo…alleen vol is vol dus wel vroeg erbij zijn……

groetjes lonny