Zwartwerkers Aller Sinten Wordt Vanaf Nu Bruinwerker !

• Sint & Co Tiel

Waar jullie zin in hebben zeg……..het gaat er om dat de kinderen het leuk hebben zwart of bruin, maakt dan nix uit toch? Ben t er wel mee eens dat de tv-pieten toch wel een voorbeeld rol hebben, voor alle kids. Wij gebruiken ook een donkerbruine schmink die tegen zwart aangaat. Heb wel foto's gezien met gitzwarte pieten, die idd een zwarte vlek met 2 ogen zijn……… Maar deze hele discussie heeft geen zin, want het allerbelangrijkste is dat de kinderen een leuke en fantastisch mooie tijd hebben!!!!!!!!!!!!! Laten we daar met z'n allen voor zorgen sinten en pieten!

• arie

Sint en ZWARTE Piet, zo moeilijk is het toch niet.

Een kindvriendelijke zwarte piet die zijn ‘ vak’ verstaat schrikt niet af.

• dikkepiet

Zeg vriend, weet jij niet dat wij zwart worden en afgeven omdat wij door schoorstenen komen. ik snap jouw punt niet. Dikke Piet uit Monster die al voor het 31ste jaar zwart een school bezoekt. Ik bespeur ONGELOVIGHEID! Enne….. doe dit jaar geurvreters in je schoen. Doei.

• de waarheid

en nou spreekt de waarheid

ik vind bert en alle pleiters voor bruin hun argumenten perfekt en ze kloppen hoor

wat voor snertpiet ben je als je nog in het zwart gaat

kennen julie dan niks van kinderen

draag nog een roe mee en dreig met de zak en maak van de sint een strengen bisschop

eeh bah dat is geen feest dat is straf voor kinderen!

en je gezicht word aardig wat vriendelijker met bruin of zijn jullie blind

het ziet er zoveel beter uit dan zon lelijk blinkende zwarte vlek

het enigste doel van dat zwart was je gezicht te verstoppen zodat ze je niet zoude herkennen. en dat was alles; dezelfde reden waarom sint een baard draagt;

die verstopt het gezicht waardoor iedereen sint kon worden. en met dat zwart ben je gezichtsloos dus kon iedereen piet zijn.

das alles. en bruin is 100000 keer mooier en al die pedagogische argumenten kloppen. zijn jullie echte pieten die de kinderen willen plezieren of beuners die geen potje bruine schmink kunnen betalen??

bert bravo!!