Fijne sinterklaas periode!

• Yuri

Ik wil alle Sinten & Pieten een fijne sinterklaas periode wensen,

en heel veel succes!

Gr,, Yuri

• Stichting Amsterdamse Sinterkl

Lieve Sinterklaasvrienden,

Zoals jullie allemaal weten wordt het bestaan van Sinterklaas bedreigd door de fiscus. Minister Zalm wil dat onze stichting die bestaat uit vrijwilligers BTW opleggen.

Verder moeten deze vrijwilligers een IB-verklaring tekenen.

Gelukkig heeft Mevr.v.d.Laan (D66) al te kennen gegeven om kamervragen te gaan stellen.

Diep en diep triest.

Wat te doen tegen bijv. de molestaties, waarmee sinterklaas in een grote stad als Amsterdam jaarlijks mee te maken heeft.

Graag Uw aller support. Help ons a.u.b.

Namens alle vrijwilligers en begunstigers van onze stichting

Vr.Gr.

Henk van der Kroon

voorzitter

• Jimmy Asmus

Beste allemaal,

Onvoorstelbaar dat de regering een oude Nederlandse traditie wil verwoesten. Mischien zien wij wel een Imam op een kameel door de straten gaan i.p.v. een sinterklaas op zijn paard.

Succes met jullie acties.

Vr.Gr.

J.AsmusStichting Amsterdamse Sinterkl schreef:

>

> Lieve Sinterklaasvrienden,

>

> Zoals jullie allemaal weten wordt het bestaan van Sinterklaas

> bedreigd door de fiscus. Minister Zalm wil dat onze stichting

> die bestaat uit vrijwilligers BTW opleggen.

> Verder moeten deze vrijwilligers een IB-verklaring tekenen.

> Gelukkig heeft Mevr.v.d.Laan (D66) al te kennen gegeven om

> kamervragen te gaan stellen.

> Diep en diep triest.

> Wat te doen tegen bijv. de molestaties, waarmee sinterklaas

> in een grote stad als Amsterdam jaarlijks mee te maken heeft.

> Graag Uw aller support. Help ons a.u.b.

> Namens alle vrijwilligers en begunstigers van onze stichting

> Vr.Gr.

> Henk van der Kroon

> voorzitter

• zorro

Nederland is niet zo kindvriendelijk meer!

Dit kabinet heeft niets met kinderen lijkt wel,zij bezuinigen aan alle kanten,wat blijft er voor onze kinderen nog over? Nu wil men zelfs Sinterklaas,al aan pakken?

Wat komt hierna?

• Jorn Ackermans

Misschien is het een idee een keer met een stel Sinten en Pieten het Binnenhof op te gaan en te gaan protesteren? Misschien dat dan dit kabinet het mooiste kinderfeest met rust laat?

Waar blijven we? Wat komt hierna, als er al afgedaan wordt aan het Sinterklaasfeest?

Mijn vader zegt altijd: ik ga naar Belgie verhuizen. Desondanks dat er in Belgie minder aan Sinterklaas wordt gedaan, begin ik er toch sterk aan te denken om te gaan verhuizen. Basta. Op deze manier is het geen doen meer om er voor de kinderen een feest van te maken.

Vriendelijke groet en veel succes gewenst met dit seizoen,

Jorn Ackermans, HulpSinterklaas Nijmegen en omgeving.zorro schreef:

• Sinterklaas Emmen

Onvoorstelbaar.

Laten we als sinterklazen dan ook al onze kosten gaan declareren bij de fiscus.

BTW is tenslotte een nul belasting.

Dus alle pakken strooigoed schmick autokosten ( € 0.28 per km) etc etc opvoeren als kosten.

BTW is aftrekbaar. Dan de kosten nog. Heel veel werk voor onze ambtenaren en het levert NIETS op.

Laat Zalm zich gaan bezig houden met de belangrijke dingen voor de economie maar blijf met je handen af van het mooiste kinderfeest van het jaar.

wij steunen jullie.

Kijk eens op www.freewbs.com/sinterklaas-emmen

• Jimmy Asmus

Beste sinterklaasvrienden,

Ik vind het jammer dat er zo weinig sinterklaasliefhebbers hebben gereageerd. Ik kan me met de 2 sinterklazen best vinden.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren!!

Groetjes

Jimmos

• www.columbadecoraties.nl

Goed idee om te demonstreren op het Binnenhof, ben hier helemaal voor.

Als Zalm nu zelf eens begint zijn snabbel op te geven + die van zijn mede collega's dan komen wij al een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel eind verder.

Hij zou zich eens met “echte werkzaamheden” moeten gaan bezich houden, i.p.v. de tijd die hij neemt voor dit stomme idee.

Mischien een slim idee om een oproep te doen tot demonsteren, met de media achter de hand moet dit zeker slagen. Misschien een leuk item voor Paul de Leeuw

• Mark

Het is natuurlijk belachelijk dat een stichting die voor de gemeente Amsterdam het Sinterklaasfeest organiseert zo gestraft wordt.

Ik denk dat Zalm hiermee een doelgroep onbedoeld wil pakken (hoop ik!). Het is bekend dat een aantal beunhazen en bedrijfjes geen belasting betalen over hun geleverde diensten en dat mag natuurlijk niet. Deze maatregelen is meer gericht op ondernemingen en niet op vrijwilligersorganisaties.

De stichting zal bij de gemeente Amsterdam misschien een subsidie kunnen aanvragen voor het in stand houden van de Nederlandse cultuur. Dan schuif je die kosten van de fiscus gewoon door naar de gemeente.

Ik hoop dat de voorgestelde plannen van deze ministers niet doorgaan en wens alle stichtigen, die hiermee te maken kunnen krijgen, veel succes.

• Sinterklaas Emmen

Is Paul de Leeuw al benaderd ?

Ik kom in mijn pak hoor

lijkt me fantastisch allemaal klazen op de tribune.