We mogen weer!

• ChocoPiet(Westland)

Vandaag was het voor mij en m'n mede-Piet weer zover.

De eerste keer dit jaar weer in de (zwarte!) schmink,oja die maillot weer aan,alles uit de vouw strijken.

Blijft 't droog? twijfel en gezonde zenuwen dwarrelen over mij neer.

…Shit,loopneus!

Poetsen,deppen en hup de straat op!

En dàn weet je weer waar je 't voor doet!

De reacties van de kinderen, maar ook zeker die van de ouderen zijn onbetaalbaar!

En genieten als je een bekende met z'n naam aanspreekt en ze 100 mtr. verderop nog 'ns omkijken en achter het oor krabben!

Ik wens alle Pieten(bruin of zwart!) en uiteraard Sinterklaas heel veel succes in deze drukke tijden!

Groetjes van ChocoPiet

• dikke piet uit Monster

YES!!!!!! al 31 jaar met veel plezier en als je de snoeten van de kids ziet dan weet je waar je het voor doet. Ook de ouders doen mee en we maken weer een boel gezelligheid. ChocoPiet, maak het voor de kidfs weer onvergetelijk. Je collega!

• Yuri

HaHa, de 12de deed ik al mee in een intocht, en het was echt geweldig!

En weet je wat het leukste is?

IK mag nog meer dan 15 keer! :D

ECht geweldig!

• malcolm

Wat verdiend dat nou ? Netto……………….

• ChocoPiet

Hoeveel dat verdiend?

Daar praten pieten niet over,maar ik zal voor jou een uitzondering maken.

Ondanks aanschaf van nieuwe kleding en accessoires(na jarenlang huren,dus geld weggooien) en een behoorlijke regio,dus veel km's,behoorlijk wat (goed,dus duur-)strooigoed en een hoop geregel….èn nog wat p.r…..ben ik nog steeds van mening dat je niet de hoofdprijs moet rekenen en 't voor iedereen haalbaar moet zijn een Sint of Piet in huis te halen.

Verwacht resultaat: Ik hoop quite te kunnen spelen en 6 december terug te kunnen kijken met een goed gevoel.

Dan kan ik zeggen dat ik een hoop mensen blij gemaakt heb en dat ik zelf de grootste lol gehad heb!

Dáár moet je 't voor doen.

Deed ik ‘t voor het grote geld? Dan zou ik ’t nooit zo lang volhouden en zouden mijn contacten ook niet elk jaar terugbellen….

En volgend jaar doen ze ‘t weer!…en dan heb ik m’n kleding er al uit!

Dus?…tel uit m'n winst! HA,HA!

Hou toch op,als ik snel rijk wilde worden wist ik wel een ander klusje en dat zou niet zo lang duren ook!

Soory,als ik je teleurgesteld heb! ;-)

• dikkepiet uit Monster

nou vooruit, dan vertel ik ook wat ik er precies aan verdien: inmiddels duizenden fantastische kindergezichtjes die vol spanning naar je kijken en genieten. Ouders die meedoen en het geweldig vinden. Complimenten en gezelligheid. Dus: niet in geld uit te drukken en dat is maar goed ook want, geloof het of niet, het heeft mij in 31 jaar NOOIT iets opgeleverd in geld. Ongeloofelijk he en toch waar!

• regel Piet

ik ben het hellemaal met je eens je moet het voor de fun doen en de blijde gezichten van de kinderen .

en met het geld wat je eventueel over houdt ken je voor het jaar er na mischien weer een mooi pak kopen .

degene die het doen voor de poen daar heb je niets aan

die doen het niet omdat ze leuk vinden

ik doe het nu al 25 jaar en neem altijd een week verlof in die tijd op van mijn werk