baard en pruik

• Louise

Na vele malen gebruikt te zijn geweest heb ik het baardstel toch een keer moeten wassen.In koudwater met babyshampoo is dat goed gelukt maar na het drogen en voorzichtig uit kammen staat de baard wijd uit.Wie weet een manier om een gladde baard te krijgen en de slagen er weer in?

• Edwin

Hi,

Is het een synthetisch/nylon stel of een buffelharen stel?

In het geval van een buffelharen stel kan je 'm het beste naar een goede pruikenmaker brengen om te laten onduleren. Daarna kan ie weer een tijdje mee.

Bij synthetische stellen hangt het af van de kwaliteit.

De meeste veranderen na het wassen in een pluizerige bol ellende, maar er zijn er ook waarbij na het drogen de slagen er vanzelf weer in vallen…

Alle waar naar z'n geld natuurlijk! :-)

Groeten,

Edwin,

• Louise

Bedankt Edwin, de baard is synthetisch en na het wassen buiten te drogen hing zat er ook weer slag in.Maar omdat het strengetjes werden moest ik wel voorzichtig kammen met het gevolg een wijd uitstaand geval.

• Jacy Toetenel

Ik heb ook een synthetisch baardstel in mijn bezig en nadat ik deze heb gewassen leg ik deze op de strijkplank, eventuueel kammen. Terwijl de baard nog vochtig is breng ik een goede slag in de baard. Hierdoor lijkt de baard korter dan normaal. De baard een klein beetje inspuiten met een haarspray om pluizen te voorkomen. De baard even een nachtje laten drogen in deze positie. Als de baard droog is nog even fixeren met een goede haarspray zonder al te veel alcohol. Veel succes

www.sinterklaasje.tk