Ik wil 5 december het sinterklaasspel gaan spelen maar nou weet ik niet meer precies wat de betekenis is van het aantal ogen dat je gooit. Bijvoorbeeld:
1. pakje van de stapel
2. pakje naar rechts
enzovoorts.
Wie kan me helpen?????
Pakjes-avond kun je zo vieren met Het Dobbelsteen spel
Iedereen die deelneemt, zorgt voor twee pakjes van een afgesproken bedrag. Deze belanden in een grote mand. Aan het begin krijgt iedereen twee pakjes ook direct uitgepakt worden. Vervolgens begint het grote dobbelen.
Iedereen gooit op zijn beurt met een dobbelsteen, waarbij er aan drie uitkomsten een consequentie vastzit. Wanneer je een drie gooit, ruil je met je rechterbuurman een pakje. Wanneer je een zes gooit, mag je met een willekeurige persoon uit de groep een pakje ruilen. Bij een één mag je met iemand van plaats wisselen. Hierdoor kun je zo weer aan de beurt zijn om met de dobbelsteen te gooien of naast iemand terecht komen met erg interessante pakjes. Het dobbelen gaat door totdat de vooraf afgesproken hoeveelheid tijd verstreken is.
Mogelijheid is ook om het spel uit te breiden met opdrachten. Het spel wordt dan in twee ronden verdeeld. In de eerste ronde worden de cadeaus die ingepakt op tafel staan door te gooien met de dobbelsteen verdeeld en uitgepakt. Bij 4 ogen uit de mand, die dan ook direct uitgepakt worden. Vervolgens begint het grote dobbelen.
Iedereen gooit op zijn beurt met een dobbelsteen, waarbij er aan drie uitkomsten een consequentie vastzit. Wanneer je een drie gooit, ruil je met je rechterbuurman een pakje. Wanneer je een zes gooit, mag je met een willekeurige persoon uit de groep een pakje ruilen. Bij een één mag je met iemand van plaats wisselen. Hierdoor kun je zo weer aan de beurt zijn om met de dobbelsteen te gooien of naast iemand terecht komen met erg interessante pakjes. Het dobbelen gaat door totdat de vooraf afgesproken hoeveelheid tijd verstreken is.
Mogelijheid is ook om het spel uit te breiden met opdrachten. Het spel wordt dan in twee ronden verdeeld. In de eerste ronde worden de cadeaus die ingepakt op tafel staan door te gooien met de dobbelsteen verdeeld en uitgepakt. Bij 4 ogen moet er een opdracht uitgevoerd worden. Deze opdrachten worden van te voren bedacht. Als alle opdrachten op zijn, gaat ronde twee verder zoals hierboven beschreven.
Ik heb het zelf ook nooit gedaan, maar ga het dit jaar wel doen. Dit vond ik op het internet en denk dat dat wel gaat lukken.
Gisteravond speelden wij bij mijn ouders een dobbelspel. Hoe ga je te werk: Iedereen koopt drie cadeaus, elk ter waarde van € 5,–. Je spreekt vervolgens af bij welke nummers van een dobbelsteen wat hoort, bijv. 1 = iedereen een cadeau naar rechts geven, 2 = iedereen een cadeau naar links geven, 3 = een cadeau ruilen, 4 = een cadeau bij iemand pakken, 5 = een cadeau afgeven aan iemand, 6 = een cadeau openen/pakken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?