grime sinterklaas

• SAC

Hallo,

ik grime nu al een aantal jaren bij een sinterklaas verreniging, en gebruik grimas cake 1002. deze kleurde vorig jaar naar veloop van tijd heel roze op.

wat kan ik hieraan doen of welke andere kleur kan ik gebruiken of beter vet en dan afpoederen?

we zijn de hele dag buiten.

hopenlijk heeft er iemend een tip!

• Edwin

Hi,

Hoe minder grime je gebruikt hoe beter!

Ten eerste blijft je baardstel / snor veel schoner en ten tweede is het, voor proffs uitgezonderd, nauwelijks mogelijk om te grimeren zonder dat je ziet dát er ook daadwerkelijk gegrimeerd is.

Dus, als je sint boven de 40 is… geen grime hoogstens een poedertje om het glimmen tegen te gaan.

Als je moet grimeren, gebruik dan zo weinig mogelijk, en alleen om wallen en schaduwen aan te zetten. Less is more!

Grime op waterbasis is dan wel weer veel makkelijker uit de baardstel / snor te krijgen na afloop. Met grime op vetbasis kan je daarintegen mooiere resultaten krijgen als het gaat om ouder maken.

Gebruik niet het voorbeeld van o.a de site van Grimas; dat is zwaar over de top en sint ziet eruit alsof hij een masker draagt, en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Goed haarwerk, eventueel lookover-lees brilletje doet al een heleboel, dan heb je al die grime helemaal niet nodig.

Succes