sintbaard en snor

• Linda van Dongen

Het afgelopen jaar is mijn vader sint geweest bij ons op school. Dit was niet echt een groot succes, want de baard was heel slecht.

Het haar was lelijk en het zat met elastiek vast. Het was dus heel duidelijk te zien dat de baard en snor los van zijn gezicht zaten.

Weet iemand misschien een winkel waar je niet al te duur snorren en baarden voor sinterklaas kan kopen. En weet iemand misschien hoe je de snor en baard op een veilige en echte manier kan vastmaken?

• hethuisvansint

hallooo ik ben prof grimeur en ben in bezit van prof haarwerken u mag mij bellen en ik kan u wellicht helpen met vriendelijke groet gijs van gelderen

• ed ruigrok

`Beste Linda!

weet niet waar je precies woont?

ik woon zelf in Lisse en heb vorig jaar een mooi baardstel gekocht!

deze verkoop ik omdat ik een echte buffelharen ga kopen dus voor een mooi prijsje heb ik een mooi stel voor je!

ik hoor wel van je!

gr ed

• Frans

Hallo Gijs,

Ik ben me aan het orienteren op een nieuw baardstel (buffelhaar, losse baard, losse snor). Wat heb je te bieden? Waar ben je gevestigd?

Groeten,

Frans

• S.Duijnmaijer

hallo Linda

ik weet niet of je er nog wat aan hebt maar

als je vader voor Sinterklaas wil blijfen spellen moet je investeren

daar hoort een goed baardstel natuurlijk bij en deze zijn niet goed koop

ik heb Sinterklaasen gezien dat waren net Kerstmannen in Sinterklaas kleding

ik zelf ben al 10 jaar Sinterklaas in Amsterdam

zelf heb ik een baardstel met lossen snor omdat dan de mond ook vrij blijft

de baart heb ik zelf aangepast door ander elastiek deze lijm ik niet en blijft goed zitten en om de baard goed te laten overlopen neem dan wollkrepp te koop in elke feestwinkel

Ook zijn er verschillende lijmen te koop

zelf heb ik de lijm van mastix maar dan wel de blanken deze verkleurt niet

nog een tip lees het boek van Jos Brink handboek voor hulpsinterklaasen

te koop bij bruna

ik hoop dat je er wat aan hebt

mvg Sinterklaas ( Simon )

• Lambert van As

Hoi Linda,

Ik speel al 25 jaar Sinterklaas, en heb al heel wat baardstellen versleten.

Ik ben steeds op zoek naar het baardstel dat lijkt op die van TV, maar dan nog betaalbaar is.

Vorig jaar heb ik dit gevonden en ik heb hier veel complimenten over ontvangen.

Het baardstel is te koop in Vriezenveen tel 06-21514790. Het is een synthetisch baardstel met losse snor. De snor is voor de mond iets te lang en moet je na het oplijmen eerst op maat knippen.

Als je de baard uitpakt moet je voorzichtig het haar rond de lijmrand even losmaken. het randje haar zit wat slordig vastgestikt, maar dan heb je een fantastisch baardstel.

bij dezelfde persoon kun je ook mastiek kopen. Dit is een sterke baardlijm, die je op de huid aanbrengt, waarna je de snor, en de rand van de baard vastlijmt.

Voor de wenkbrouwen bestaan ook aanplak exemplaren, maar van witte wolcrepe, die je bij de meeste hobbyzaken wel kunt kopen, kun je een plukje in elkaar draaien tot een rolletje, daarna schuin doorknippen, waarna je 2 mooie wenkbrauwen hebt die je na de voorstelling kunt weggooien.

Ik hoop dat ik je wijzer heb gemaakt,

succes,

Lambert

• tomsier

Hallo goeden morgen ik heb een klein stukje van u over een baard en snor voor sinterklaas gelezen uit 2007. mag ik u ook een vraag stellen ,wij zijn ook op zoek naar een leuke knappe sinterklaas baard (goed uit ziende) zou u ons ook een advies kunnen geven waar wij deze vandaan kunnen halen niet wij zijn ook een sinterklaas en piet die zich inzetten voor allerlei doelen.

• bart

ja ik weet een website

dat is sinterklaashaar.nl