Hallo allemaal!

Sinds een jaar of 6 verzorgen mijn vader en ik het Sinterklaasbezoek op een basisschool. Hij als Sinterklaas, en ik met een aantal vriendinnen als zwartepiet.

We proberen elk jaar weer een leuk verhaal te verzinnen om het een beetje spectaculair te maken.

Naast de standaard pieten op het dak die er niet meer afdurfden en er door de brandweer afgehaald moesten worden hebben we een keer gespeeld dat Sinterklaas aankwam op school en 2 pieten kwijt waren.

De leerlingen vertelden dat zij ook allerlei dingen kwijt waren, er waren de afgelopen weken namelijk spulletjes uit de klassen verdwenen (speelgoed, een toetsenbord, een stoel enzovoort)

Terwijl ze dit aan het vertellen waren kwam er een politiebusje het schoolplein op met daarin: de 2 vermiste pieten. Hun kleren puilden uit want zij hadden de spullen op school gestolen! Om aan Sinterklaas te geven als cadeau.

De kinderen vonden het ontzettend spannend.

Vorig jaar hebben we ingespeeld op het televisie-avontuur, de stoomboot was onder de regenboog doorgevaren en daardoor waren sommige pieten niet zwart, maar gekleurd. We hebben toen naast een paar zwarte pieten, ook een blauw pietje mee naar de school genomen.

Ook dit jaar willen we weer een spannend avontuur neerzetten, maar onze ideeen raken een beetje op.

Heeft iemand een leuk idee? Of weten jullie nog wat voor spannende dingen er gebeurden toen Sinterklaas bij jullie kinderen op school kwam?

suggesties graag naar karlijn_stegmann@hotmail.com

Alvast Bedankt!!

Groeten Karlijn