Hoe schmink ik het beste met kryolan?

• Carolina

Ik moet zaterdag zo'n 19 pieten schminken, omdat de andere visagist is uitgevallen.

De vereniging werkt met Kryolan, overgens heel goed spul, maar kan iemand mij vertellen hoe ik Kryolan het beste verwerk, zonder dat ie gaat vlekken of uitlopen?

er zijn namelijk ook wat muzikanten bij die natuurlijk met hun mondstuk snel last hebben van een mooie witte kring rond de lippen.

Groetjes van een beginnende `pieten`visagiste

• Grime Piet

Kryolan is op zich oké, maar ik adviseer om te werken met Grimas. De cake 1001, of N1 is prima geschikt voor Zwarte Pieten en loopt niet uit/vlekt niet. Ik zou voor de zekerheid afpoederen, dan geeft de schmink ook niet af op de mondstukken e.d.

Succes!

• Ronald

Hoi carolina,

Wij schminken altijd met Kryolan, dat werkt prima bij (muziek) pieten, echter 2 cm rond de mond gebruiken wij een schmink op alcoholbasis. dit is te koop bij de betere fopshop. het blijft niet voor 100% zitten maar werkt wel beter als de Kryolan waterschmink.

Verder berengen wij het aan met een kwast, dus niet met een spons. wij hebben ondertussen meer als 10 jaar ervaring met het schminken, dit is de beste manier van schminken van muziekpieten

succes en veel plezier

Ronald

• De Sint kenner!

Hoi Iedereen,

Voor de pieten adviseer ik Kryolan 102.

maak eerst de lippen rood, en zet ze groter uit dan ze werkelijk zijn.

De schmink niet met water “vochtig” maken, maar met alcohol, de bruine “blacky” zeg maar, overal te koop..

ga dan met een kleine kwast..kryolan 12 om de lippen heen, en maak mooie volle lippen, echter geen clownsmond. (dit is even oefenen in het begin)

ga daarna met een Scheerborstel over het hele gezicht, maak hem niet te vochtig. als je ronde bewegingen maakt komt het er het mooist op. wanneer het droger is ga je nogmaals met de borstel erover, zo word het heel mooi gelijkmartig.

let goed op de kleine details en bekijk je schminkwerk altijd van onderen.

Ieder doet het op zijn eigen manier, maar hiermee beloof ik je dat het resultaat verbluffend zal zijn!

………

Voor de Sint!

Het valt me tegen hoe weinig er te vinden is over het schminken en kappen van de Sint!

Breng als basis tv paintstick 3w op. doe dit licht en niet boven de wenkbrouwen, en niet onder de neus (ivm baardstel)

wanneer je dit opgebracht hebt, ga dan licht de bovenkant van je ogen beschaduwen, en de zijkanten van de neus, ik raad aan dit heel licht te doen, en het te mengen met de basisschmink.

daarna ga je de wallen belichten met met een lichte kleur (kryolan vet 070) en ook de bovenkant van de neus. hierdoor ga je belichten en beschaduwen wat het hele principe van ouder maken (sint) inhoudt.

als dit erop is ga je met een grijze potlood van kryolan een lijn van de wallen zetten. doet dit vanaf de binnenkant van je oogholte een kleine lijn, en zet aan de andere kant een klein lijntje. je hebt dus nu wallen die naar voren komen.

zet ook de neuslijn, en dat is voldoende. voor de echte sint toppertjes, kun je met potlood “oud rood” een lijne onder je ogen maken, voor een echte oude look.

nu de baard omhangen. werk de rand af met kryolan wolcrepe gebroken wit. rechte stukken aanplakken, en met een puntkam de resten verwerken in het haarwerk.

plak de snor op en plaats de pruik. zorg dat alles er netjes uitziet!

Voor meer tips en vragen, mag je altijd kijken op mijn site, www.sinterklaasenzwartepiet.tk (dit is geen commerciele site, maar wel een leidraad en kan tips bevatten. je mag me altijd bellen voor vragen)

groeten!