Pietenpak patroon

  • Bas

    Hallo,

    Wij een siterklaasvereniging uit Eindhoven.

    Zijn naarstig op zoek naar patronen voor pietenpakken en sinterklaaskostuum.

    onze pakken zijn zeer aan het slijten.

    wie kan me hieraan helpen.

    met vr gr

    Bas

  • José B

    Bij de knipmode heeft er twee jaar geleden een patroon ingestaan. We hebben het voor schhol gemaakt, met groot succes!!. Via knipmode is het volgens mij nog te bestellen.

    succes José

  • tineke en carina

    Hoi Bas

    Wij zijn ook opzoek naar een patroon van een pietenpak.

    Zijn jullie hier al mee geholpen.

    Zo ja zouden wij die dan over kunnen nemen.

    Alvast bedankt wij hopen dat je snel reageert.

    Wij zijn bereikbaar op nr. 040-2811253

    Groetjes Tineke en Carina

  • josee

    Hoi Bas,

    onderstaand de beschrijving:

    Zo kan je zelf een zwarte pietenpak maken. De basis benodigdheden zijn een zwarte dikke mallot, zwarte coltrui, zwarte handschoenen. En hieronder vind je het patroon met de werkbeschrijving.

    Koop 1.50 – 2.00 m stof voor de broek, de cape en de pietenmuts en 0.50 cm stevige witte of cremekleurige stof voor de kraag, taille elastiek en elastiek voor de broekspijpen en één meter (goud) koord.

    Klik voor de werkbeschrijving op

    (Pof)broek: knip twee rechthoekige lappen die ruim om de bil en een bovenbeen kunnen (denk aan de 1 cm zomen en aan de 5cm brede omslag voor het taille-elastiek en de 4cm omslag op de bovenbenen voor smaller elastiek). Iedere lap naai je dicht tot het kruis (binnenzijde benen). Dan naai je de broek van voor naar achter dicht. Elastiek er in en klaar.

    Cape: knip een ruime rechthoekige lap (denk aan de 1cm zomen en de 4cm brede zoom bovenin voor het koord). Naaien, koord erin, klaar.

    Pietenmuts: knip een grote cirkel uit de stof (denk aan de zoom). Naai de zoom rondom vast en laat een klein stukje open voor het 2cm brede (zachte) elastiek. Elastiek erin, pluim erop en pietenmuts is klaar.

    Schoenen: maak voor iedere schoen op 2cm breed zwart elastiek een grote gekleurde pompoen van resten wol in de kleur die past bij het pietenpak.

    Kraag: Meet de hals en tel er 12 cm bij op. Knip deze lengte uit de witte stof en wel 8cm breed (is incl. zomen), dit is de ‘halsband’.

    Knip 2x zo lang een baan van 32cm breed (naai desnoods wat stukjes aan elkaar), dit is de kraag. Vouw dubbel en naai deze brede kraag geplooid aan de halsband. Vouw de halsband er tegen aan en naai vast. Tenslotte naai je er een stukje klittenband op. Kraag is klaar.

    Het patroon kun je ook bestellen bij: http://www.elbekreatief.nl

    Groeten,

    Josee

  • m

    voor maat 48

  • Annet's Atelier

    Hoi allemaal,

    Voor wie geintresseerd is kan ik in de loop van volgend jaar een patroon leveren voor een verstelbaar pietenpak. Met uitgebreide uitleg en alles erbij.

    Ik heb zelf vorig jaar alles afgezocht naar een pietenpatroon omdat ik op de valreep nog een pak moest maken voor school maar kon toen niets vinden. Alleen voor een kleinere maat het patroon van de knip. Ik vond toen iemand die voor 25,- een patroon aanbood. Ik was allang blij dat ik er zo snel nog een te pakken had gekregen en heb dat toen besteld.

    Helaas bleek dit een vodje patroonpapier te zijn wat niet eens op een patroon leek! Mijn dochter van 3 had het nog beter kunnen knippen. Ik voelde me vreselijk beetgenomen en heb het snel retour gestuurd (ik kreeg gelukkig mijn geld terug!) Ik dacht dat moet beter kunnen want er zijn veel vragen naar een goed patroon.

    Ik ben zelf coupeuse en heb afgelopen jaar in overleg met de pieten (waar moet ik op letten bij een pak…) twee verschillende patronen gemaakt. Een luxe hoofdpietenpak en een gewoon pietenpak met aparte belijning aan de voorkant. Komend jaar komen er nog meerdere bij zoals een meisjespiet.

    De pakken zijn verstelbaar d.m.v. knoopsgatenelastiek en bieden goede bewegingsvrijdheid (dit ontbrak bij de oudere pakken).

    Ik ga de patronen in verschillende maten maken en met andere belijningen uitwerken.

    Het is de bedoeling dat ik pakketjes maak met daarin alle benodigde patroondelen en een duidelijke uitleg.

    Dus mocht er iemand geiintresseerd zijn hoor ik dat graag. En kan ik zorgen dat ik op tijd enkele patronen klaar heb liggen.

    Groetjes Annet

  • José van den

    Hallo Annet,

    Ik ben bijzonder geinteresseerd in je patronen. Vooral de volwassen maten.

    Hoor graag van je of ik iets bij je kan bestellen?

    Met vriendelijke groet,

    José

    cayleyb@zeelandnet.nl

  • Ferry1

    Hallo Annet,

    ik ben ook erg geinteresseerd in een pietenpatroon, kan ik ze krijgen cq bestellen??

    Ik hoor graag van je

    Groeten Ferry

    f.leeftink@concepts.nl

  • Esther

    beste Annet,

    Kan ik ook de patronen van je krijgen/kopen?

    Ik hoor graag van je.

    Groeten,

    Esther

    esther_janssen1@hotmail.com

  • Cora

    Dag Bas,

    Mijn hobbu is het naaien van kinder zwarte pietenpakken.

    Vooral zeer geschikt voor op school en dergelijke. Mooie stevige stof, met toebehoren (muts, veer en kraag)

    Alles goed wasbaar en mooi afgewerkt. Kosten € 35,-

    Misschien een ideetje?

    Groeten

    Cora