Wie is Sinterklaas 2006

• Sonja

Ik zag vanochtend de club van sinterklaas bij Jetix. Ik schrok mij rot. Ik zag toch echt een andere Sinterklaas. Ik moest heel erg wennen en heb nu helemaal niet meer dat kriebelige gevoel bij Sinterklaas. Bram was erg zacht en lief en soms een beetje dommig, maar speelde echt een oude sinterklaas waarbij het grappig was als hij soms iets hips of iets uit deze tijd zei.

Deze Sinterklaas komt op mij helemaal niet over als Sinterklaas. In eerdere berichten zei Bram dat hij wegens zijn gezondheid zou stoppen met Sinterklaas zijn. Op alle sites, inclusief dit prikbord staat echter dat bram dit jaar gewoon nog sinterklaas is.

Wie kan mij helpen en vertellen wie nou die nieuwe Sinterklaas is. En speelt Bram nu nog wel de intocht en het feest van Sinterklaas? Dus hebben we dan 2 verschillende Sinterklazen op tv?

Groeten,

Sonja

• Eric

Beste Sonja,

Toevallig hoorde ik gisteravond bij het radio1 journaal dat, hoewel Sint pas op 18/11 aankomt in Nederland, de commerciële omroepen, door zo vroeg onder meer mogelijk te beginnen met Sint-programma's, strijden om de jonge kijkers. (waarschijnlijk o.a. om een gunstig programma-aanbod te kunnen hebben wat aantrekkelijk is voor speelgoedadverteerders)

We hebben dus op de Nederlandse televisie drie onafhankelijk van elkaar opererende omroepen die Sinterklaas programma's hebben: Jetix, Nickelodeon en de publieke omroep. De eerste twee zijn commercieel. De publieke omroep verwerkt het Sinterklaasfeest in programma's als Sesamstraat, het sinterklaasjournaal (1e uitzending op 15/11) en natuurlijk de intocht.

Ik weet het niet zeker maar kan me voorstellen dat Bram zijn activiteiten beperkt tot de publieke omroep en dat de commercielen hun eigen acteur hebben. Dit prikbord wordt ook bezocht door echte kenners. Wellicht dat zij uitsluitsel kunnen geven. Tot die tijd lijkt me dit een aannemelijke verklaring.

• Frank

Je hebt het mis, Sonja. Bram heeft nooit gezegt wegens gezondheid te stoppen.

Vandaag was Bram gewoon te zien in De Club van Sinterklaas. Hij zei geloof ik niets, omdat hij ongerust is dat twee van zijn Pieten er nog niet zijn.

Nickelodeon daarentegen heeft wel een andere Sint en da's een vreselijke man…

• sijlvia

het is zo als frank zegt…jetix =bram…bram =st.klaas:D

• Sonja

Oke, gelukkig maar. Het was inderdaad bij Nickelodeon. Ik vind het raar dat er op de tv meerdere Sinten te zien zijn. Voor kinderen is dat heel verwarrend.

Ik dacht echt begrepen te hebben dat Bram van der Vlucht vorig jaar voor het laatst was.

Bedankt voor de reacties.

Groeten

Sonja

• Knapen

wees gerust bram blijft de sint

Ik ben aangesloten bij het ISNG en die hebben me bevestigt dat bij bram ieder jaar weer wordt gekeken naar zijn gezondheid om weer de sint te zijn

groetjes de (www).dezundertsehoofpieten(.nl)

• Kenneth

Die Sint van Nickelodeon is inderdaad een ernstige Sint… Zo'n neppe man!

• beppie

Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Niet Sinterklaas maar de wegwijspiet (Piet Römer?) stopt ermee. In de club van Sinterklaas (die volgens mij in elk geval een beetje aansluit op de publieke omroep) gaan ze daar al op in. Ze zijn op zoek naar een nieuwe wegwijsPiet…

Die serie van Nickelodeon heeft hier 1x per ongeluk opgestaan, daar kijken we dus niet meer naar, wat een flauwekul.

De club van Sinterklaas is elke ochtend een reden om snel aan te kleden (rond 7.40/7.45 op Jetix) voor mijn twee dochters van 4 en 7 jaar. En vanaf woensdag is het 's avonds snel het bord leegeten voor het Sinterklaasjournaal om 17.40.

Hoeraaaaaaa, het is weer Sinterklaastijd!!!

• Richard

Wacht eens even..los van het feit dat het niet Piet Römer maar Michiel Kerbosch is die gestopt is, kan iemand mij uitleggen hoe het dan komt dat die jofele Sinterklaas die ik nu bij Nickelodeon dan wel Jetxi avonturen zie beleven (vandaag een dode kanarie) wel wordt bijgestaan door allerlei bekende Pieten…hoewel….nu weet ik het dus niet meer he…

Ik zal volgende week wel kijken wie er op de boot staat…die Sint die ik nu zie, is dat toevallig Bobbie (van Ernst)? Die heeft ook van die jolige ogen, maar daarentegen een stuk minder kraaienpoten (ja, ik heb er een studie van gemaakt, hahahaha).

• Rick

Hou Nickelodeon en Jetix aub uit elkaar!

Jetix heeft De Club van Sinterklaas, met daarin gewoon de échte Sint, Bram van der Vlugt.

Nickelodeon heeft “Bij Sinterklaas”, met die vreselijke kwal van een Sint die gespeeld wordt door Genio de Groot. Die Sint die zijn Pieten een elleboogje geeft, scheldt, op fietsen crosst, et cetera. Die man (of eigenlijk Nickelodeon, De Groot kan er weinig aan doen) mogen ze wat mij betreft best perongeluk tussen de schroeven van de Pakjesboot laten komen. Als ie maar lijdt…