Wie is Sinterklaas 2006

• Roeland

uhm.. sinterklaas hater?

Is toch leuk. dat gevoel met sinterklaas wat je hebt. Wij als gezin (met mensen van 30-19+ouders) vieren ook gewoon nog sinterklaas. gewoon, omdat het zo leuk is!

• Mike

Sinterklaas - Genio de Groot

Viviënne - Viviënne van den Assem

Allerbelangrijkste Pieten - Martijn Fischer en Michiel Meijer

Pietje Precies/Kwaliteitspiet - Guido Pollemans

Stem off-screen cameraman - Jon Karthaus

Toen Nickelodeon bekend maakte deze serie uit te zenden, werd er al niet erg enthousiast gereageerd. Eerst zond de kinderzender kleine ‘voorproef’ afleveringen van 5 minuten in begin september 2006 uit, wat al voor de nodige ophef zorgde. Mensen vonden dat het gewoon niet kon, Sinterklaas en zijn Pieten al op tv, twee maanden voor het gewoonlijk ook maar een beetje op gang begint te komen. Ook het feit dat Bram van der Vlugt, de officiële TV Sinterklaas, niet in de serie zit, nam men niet goed op. Maar toen de serie eenmaal begonnen was, werd het alleen maar erger. Sinterklaas die als een schlemiel wordt neergezet, de Sint die het opneemt tegen een ‘concurrerend speelgoedbedrijf’, een Sint die zijn Pieten verrot stompt en het taalgebruik wordt gewoonweg als beledigend opgevat, met voorbeelden als ‘Hé wijffie!’.

In 2006 is er een actie opgestart door de presentatoren van het 3FM radioprogramma De Coen en Sander Show, getiteld SOS: Save Our Sint!. Het doel van de actie is om het programma en de ‘nep’-Sint van de buis te halen.

Tijdens een interview in de Coen en Sandershow gaf Sinterklaas zelf aan dat hij het niet erg vindt dat Nickelodeon met deze serie kwam. Zijn korte, maar krachtige reden: “Ze doen me zo goed na, dat niemand gelooft dat ik het ben. Ze doen geen enkele moeite om op mij te lijken, ha ha ha.”

De goed bedoelde poging van Nickelodeon om het sinterklaas feest eens van een andere kant te belichten viel echter wel in verkeerde aarde bij menig Nederlands ouder. Desondanks werd de serie door de doelgroep prima ontvangen, op een paar “dat is de echte Sint niet!” reacties na, maar gaf Nickelodeon aan zich bewust te zijn van de al dan niet bereikte grens, en voor de serie voor de volgende jaren te evalueren om tot een juiste oplossing te komen om dit “probleem” te ondervangen.

• Mike

En zo is het maar net! Lekker van genieten:-)

• Bob Kattemölle

Oei… dat was me donders hard schrikken, zég. Toen ik vernam dat Bram van der Vlugt door darmkanker is getroffen. Eind van deze maand wordt hij eraan geopereerd, en heel Nederland zal met hem meeleven in deze zo zware tijd. Per 05 December a.s. is het dan ook nog maar de vraag of hij voor de 16e keer als Goed Heiligman hier ten lande met de stoomboot kan afmeren, om daarna een zegetocht te paard in de plaats van aankomst te kunnen volbrengen. Eerstens wens ik Bram vanaf deze plaats van harte succes met de operatie en uiteraard een voorspoedig herstel. Mocht echter het kinderfeest voor hem te zwaar zijn, dan dient zijn “stand-in” toch wel van heel hoge huize te komen: om ons aller Bram te kunnen evenaren. Bram, het ga je wel! Kenneth schreef:

>

> Die Sint van Nickelodeon is inderdaad een ernstige Sint…

> Zo'n neppe man!

• Bob Kattemölle

Oei… dat was me donders hard schrikken, zég. Toen ik vernam dat Bram van der Vlugt door darmkanker is getroffen. Eind van deze maand wordt hij eraan geopereerd, en heel Nederland zal met hem meeleven in deze zo zware tijd. Per 05 December a.s. is het dan ook nog maar de vraag of hij voor de 16e keer als Goed Heiligman hier ten lande met de stoomboot kan afmeren, om daarna een zegetocht te paard in de plaats van aankomst te kunnen volbrengen. Eerstens wens ik Bram vanaf deze plaats van harte succes met de operatie en uiteraard een voorspoedig herstel. Mocht echter het kinderfeest voor hem te zwaar zijn, dan dient zijn “stand-in” toch wel van heel hoge huize te komen: om ons aller Bram te kunnen evenaren. Bram, het ga je wel! Kenneth schreef:

>

> Die Sint van Nickelodeon is inderdaad een ernstige Sint…

> Zo'n neppe man!

• Mike

Dat is zeer zeker schrikken, wist wel dat hij dit eerder gehad heeft, niet dat het weer terug gekomen is..

Sluit me helemaal bij je aan, heel veel sterkte Bram!!Bob Kattemölle schreef:

>

> Oei… dat was me donders hard schrikken, zég. Toen ik

> vernam dat Bram van der Vlugt door darmkanker is getroffen.

> Eind van deze maand wordt hij eraan geopereerd, en heel

> Nederland zal met hem meeleven in deze zo zware tijd. Per 05

> December a.s. is het dan ook nog maar de vraag of hij voor de

> 16e keer als Goed Heiligman hier ten lande met de stoomboot

> kan afmeren, om daarna een zegetocht te paard in de plaats

> van aankomst te kunnen volbrengen. Eerstens wens ik Bram

> vanaf deze plaats van harte succes met de operatie en

> uiteraard een voorspoedig herstel. Mocht echter het

> kinderfeest voor hem te zwaar zijn, dan dient zijn “stand-in”

> toch wel van heel hoge huize te komen: om ons aller Bram te

> kunnen evenaren. Bram, het ga je wel! Kenneth schreef:

> >

> > Die Sint van Nickelodeon is inderdaad een ernstige Sint…

> > Zo'n neppe man!

• stan verhaak

Hallo Allemaal,

Indien (ook voor ons) de enige ECHTE ooit zou stoppen (mogelijk in 2010), dan hij voor ons slecht worden opgevolgd door degene die hem al jaren als ideaal ziet.

De Haegsche Sint verdient deze kans.

Waarom ? Wel deze man leerde het van zijn vader en laat al 12 jaar zien dat hij

het bloed van de Sint door zijn aderen heeft stromen.

Sinterklaas dat speel je niet, dat ben je. Dat heeft Bram al 24 jaren laten zien, maar in 2009 wordt hij 75 jaar en is het na 25 jaar tijd voor een waardige opvolger.

De club van Sinterklaas zal nooit meer hetzelfde zijn zonder Bram, maar gelukkig blijven er nog genoeg andere programma's over.

Ik wens alle kinderen in Nederland dan ook in 2008 weer een fantastische Sinterklaastijd en hoop dat wij met z'n allen dit feest tot in de lengte van dagen in ere kunnen houden.

met vriendelijke groet,

Stan Verhaak (secretaris Haegsche Sint)

www.sintenzijnpietenbijuthuis.nl

• Mike

Wat mooi omgeschreven Stan!

Sinterklaas dat speel je niet dat ben je, echt heel mooi.

We wachten het allemaal maar af, is toch een beetje speculeren, maar inderdaad lang kan het niet meer duren dat kan iedereen wel bedenken.

Kijk later even op je linkje!

• bea

fred butter is nu de nieuwe sinterklaas in de club van sinterklaas .

• Mike

Helaas wel..